نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

باغبان روباتیکی هم آمد

محققان شرکت Franklin Robotics که در ماساچوست آمریکا قرار دارد با ارایه جاروبرقی روباتیکی رومبا نشان دادند که می توان روباتها را سریعتر از آنچه تصور می شود وارد زندگی روزمره مردم کرد. این موفقیت موجب شد تا آنها همچنان به دنبال ایده ها و تعریف کاربردهای نوین برای روباتهای خانگی باشند و اکنون از روبات باغبان یعنی Tertill رونمایی کرده اند.

مدیرعامل این شرکت می گوید: روبات Tertill یک سیستم روباتیکی پیشرفته محسوب می شود که انرژی خود را از خورشید به دست می آورد. این محصول جدید در میان گیاهان و باغ گل زندگی می کند و هر روز خود را با استفاده از نور خورشید شارژ می کند. پس از اتمام فرآیند شارژ و کامل شدن ذخیره باتری، روبات به طور خودکار شروع به گشت زنی در باغ می کند و بر اساس سیستم خاصی که در آن تعریف شده برخوردی با گیاهان و سایر موانع ندارد. در عین حال نگاه تیزبینانه ای به علفهای هرز دارد.

بنابر ادعای شرکت سازنده، از آنجاکه علف هرزچینی در باغها بخش خسته کننده باغبانی به شمار می آید، این روبات می تواند مراقبت از گیاهان و گلها را خوشایندتر از قبل کند.

این روبات به حسگرهای مخصوصی مجهز است که با تکیه بر آنها به درستی تشخیص می دهد از روی چه چیزی در حال عبور است و اگر برایش قطعی شود که به علف هرز رسیده، آن را با استفاده از دستگاه کوچک هرس از بین می برد.

طراحان این فناوری جدید آن را ابزاری مناسب و کاربردی در اراضی کشاورزی محصولات ارگانیکی می دانند.

این فناوری فعلا در مرحله جمع آوری سرمایه در Kickstarter بوده و گفته می شود هزینه پیش خرید آن 225 دلار است. تحویل این محصول نیز از بهار سال آینده آغاز می شود.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : digitaltrends

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل