سند 2030 ملغی شد

 محمدرضا‌‌ مخبر‌دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با مصوبات جلسۀ روز گذشته گفت که بررسی فرآیندهای مرتبط با سند یا بیانیه‌ی 2030  در این جلسه ادامه پیدا کرد و در پایان، جمع‌بندی نهایی جلسه که به اجماع اعضاء به تصویب رسید این بود که، مبنای ما در کشور، اسنادی هستند که در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و دیگر مراجع قانونی به تصویب رسیده‌اند. او تأکید کرد که در حوزۀ آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نیز سند قابل استناد، مشخصاً همان سند ملی ما است که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سند بنیادین آموزش و پرورش به حساب می‌آید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این نکته نیز تأکید کرد که هر سند و بیانیه‌ای که مغایر با این سند ملی باشد، از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی ملغی است و بر اساس آن عمل نخواهد شد.

مخبر دزفولی در ادامه توضیح داد که در این جلسه همچنین برای تشکیل کارگروه‌هایی در خصوص موضوعات تخصصی آموزش و پرورش توافق شد. این موضوعات که شامل مواردی مثل آموزش زبان انگلیسی، آموزش روابط فردی و اجتماعی با هم‌جنس و جنس مخالف و نظایر آن است، مورد توجه کارگروه‌ها قرار خواهد گرفت و ردۀ سنی کودکی تا نوجوانی را پوشش خواهد داد.

او  در پایان یادآوری کرد که در جلسۀ اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین  نحوۀ تشکیل این کارگروه‌ها بررسی شد و قرار بر این شد که از صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی و مسئولان مربوطه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پیوستن به این کارگروه‌ها دعوت به عمل آید و سپس کارگروه‌ها موظفند که ظرف مدت سه تا چهار ماه آینده گزارش خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

از دیگر موارد مشخص‌شده در جلسۀ اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعیین دکتر «سیدحسن صدوق» به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر «علی نصیری طوسی» به عنوان رئیس دانشگاه اردکان است که از سوی کمیتۀ تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد.

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا