ایده ساخت شهر عمودی در پهناورترین صحرا داغ جهان

طرح این شهر عمودی توسط شرکت شناخته شده OXO Architectes در پاریس ارایه شده و می توان آن را برجی چند منظوره یا همان شهر عمودی به شمار آورد.

فلسفه اصلی ارایه چنین ایده ای، نمایش توانمندی بشر در سکنی گزینی در سخت ترین شرایط محیطی آن هم با بالاترین سطح از کیفیت زندگی عنوان شده است. در پروژه هایی از این دست توجه به منابع انرژی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

درحقیقت استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی از جمله گردآوری آب باران، انرژی خورشیدی و انرژی زمین حراراتی از مهمترین فاکتورهای برخورداری از زندگی باکیفیت در چنین شهری عنوان شده است.

طراحان عنوان City Sand Tower را برای این پروژه برگزیده اند. بر اساس این طرح برجی مرتفع به ارتفاع 450 متر ساخته خواهد شد که تقریبا نصف ارتفاع برج خلیفه در دبی است.

در دل این برج، برج داخلی تعبیه شده که پوشیده از انواع گیاهان است. این بخش از سازه درحقیقت باغ عمودی محسوب می شود که از گزند محیط سخت و خشن خارج از برج اصلی در امان است.

جدای از آنکه 22 درصد از این سازه به امور اداری و دفتری تعلق می گیرد، طراحان هتلی را که دارای 600 واحد است در دل این سازه عظیم می سازند.

پیش بینی می شود سالانه 45 هزار مترمکعب آب باران در مخزن مخصوص این شهر عمودی جمع آوری و برای موارد مختلف به کار گرفته شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا