نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عرضه 200 نوآوری در 3 فستیوال‌ تخصصی نوآوری

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، اکبر قنبرپور افزود: در تابستان امسال ‌3 فستیوال در حوزه‌های متنوع صنعتی با هدف معرفی اختراعات و نوآوری‌ها به سرمایه‌گذاران و صنعتگران در 3 منطقه کشوری برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 200 نوآوری در این رویدادها عرضه شود.

قنبرپور یکی از مشکلات نوآوری‌ها و اختراعات را نبود بستر مطمئن و آزاد برای عرضه نوآوری‌ها دانست و ادامه داد: این امر با ایجاد بازار دارایی فکری تسهیل شده و فستیوال‌ها نیز به عرضه اختراعات برتر کمک بزرگی می‌کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر سرمایه‌گذاران و صنایعی که به دنبال نوآوری‌های جدید هستند، می‌توانند در این رویدادها حضور یابند و از نزدیک با صاحبان ایده‌ها و نوآوران آشنا شده و به مذاکره بپردازند.

رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران به ضرورت ورود سرمایه به فضای نوآوری کشور اشاره کرد و افزود: نقدینگی زیادی در کشور نزد اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد و با توجه به رکود در بخش‌هایی که سابقاً رونق اقتصادی آنها زیاد بود، این حجم نقدینگی می‌تواند در نوآوری‌ها و اختراعات سرمایه‌گذاری شود و در صورت حصول نتیجه، از ارزش افزوده و نتیجه بهتری هم برای جامعه برخوردار خواهد بود.

قنبرپور با تاکید بر اینکه تا کنون 7 فستیوال معرفی نوآوری برگزار شده است، یادآور شد: 5 فستیوال به صورت تخصصی و در حوزه‌های خدمات شهری، صنعت لوازم‌خانگی، صنعت مواد غذایی، صنعت پلاستیک و پلیمر و 2 فستیوال در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی بوده است.

وی انعقاد 10 قرارداد سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها به ارزش بیش از 80 میلیارد ریال و در جریان بودن چندین قرارداد و مذاکرات جدی برای سرمایه‌گذاری نوآوری‌ها را از جمله دستاوردهای برگزاری فستیوال‌های تخصصی نام برد.

قنبرپور اظهار کرد: با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری، 3 فستیوال در تابستان 96 برگزار می‌شود که فستیوال تخصصی صنعت سنگ در مردادماه در تهران، فستیوال صنایع شیمیایی و پلیمر در کرمانشاه و فستیوال نوآوری‌های حوزه سلامت نیز در شهر کرمان خواهند بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل