نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ذخیره سازی غیرقانونی اطلاعات در پروژه نخستین ملت فضایی

سال گذشته بود که گروهی متشکل از دانشمندان چند کشور جهان از برنامه عجیبشان برای شکل گیری نخستین ملت فضایی موسوم به Asgardia خبر دادند.

این ایده همان موقع عجیب و به دور از منطق به نظر می رسید و البته هم اکنون نیز چنین نگرشی نسبت به آن مطرح است اما حالا خبر می رسد که این پروژه وارد فاز تازه ای می شود.

بر اساس مدارکی مرتبط با کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، مشخص شده که مغزهای متفکری که پشت ایده Asgardia حضور دارند در تلاش هستند تا یک ماهواره ذخیره سازی اطلاعات را به مداری بسیار دور از دسترسی قوانین و مقرارات حاکم در زمین پرتاب کنند.

مارک ساندال از اساتید قوانین فضا در کالج حقوق کلیولند – مارشال می گوید: «اگر مدیران Asgardia بتوانند برای پرتاب این ماهواره به فضا کشوری را به عنوان سکوی پرتاب پیدا کنند که تعهدی به معاهده های مرتبط با عرصه فضا نداشته باشد، آنگاه دیگر هیچ الزام قانونی بین المللی نخواهیم داشت. این تداعی کننده غرب وحشی است.»

گفته می شود Asgardia یک ایستگاه فضایی دائمی خواهد بود که هدف اصلی آن استخراج و حفاری از سیارکها تعریف شده است. همچنین از زمین در برابر شهاب سنگها، زباله های فضایی و سایر تهدیدات مرتبط با فضا محافظت خواهد کرد.

جالب اینجاست که مدیران این پروژه تلاش برای جذب شهروندان را هم آغاز کرده اند. آنها مدعی شده اند به 100 هزار نفر اولی که به این منظور ثبت نام کنند شهروندی Asgardia را داده در حالی که تابعیت کشور خود در زمین را هم خواهند داشت.

گفته می شود تاکنون بیش از 180 هزار نفر قول داده اند که با این پروژه همکاری کنند!

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : sciencealert

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل