پدیده همنوع خواری در انسان های اولیه

بر اساس یافته های دانشمندان موزه تاریخ طبیعی ، دانشگاه لندن (University College London) و موسسه تکامل بومی پیش از تاریخی بشر Catalan اسپانیا و دانشگاه روویرا ویرجیل یکم  Rovira I Virgili اسپانیا ؛ بقایای انسان باستانی در غار گاف (Gough’s Cave) واقع در جنوب غربی انگلستان نشان می دهد که آنها از یک فرهنگ پیچیده قصابی و بریدن بقایای انسان برخوردار بوده اند .

در سال 2011 دانشمندان موزه تاریخ طبیعی لندن اعلام کردند که اولین کاسه های سر (skull cups) شناخته شده ، در غار گاف (Gough’s Cave) کشف شده است .

سیلویا بلو (Silvia Bello) از موزه تاریخ طبیعی در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : ما یک پایه بسیار مهم اصلاح انسان را از ثبت پژوهش های پیشین شناسایی کردیم . ما شواهد و مدارک مسلمی در رابطه با جداسازی گوشت از استخوان و منفصل کردن آنها ، جویدن ، له کردن استخوان اسفنجی و ترک خوردگی استخوان برای خارج کردن مغز آن ، به دست آورده ایم  .

تاریخ گذاری رادیو کربن نشان می دهد که این استخوان ها از طول یک دوره کوتاه زمانی احتمالا طی مشاغل فصلی ، در حدود پانزده هزار سال پیش بر جای مانده است . به نظر می رسد که آدم خواری یا همنوع خواری بخشی از تمرین مراسم تدفین مرده بوده است . در واقع ترکیبی از مصرف بدن انسان ها در یک مراسم مذهبی که در آن از کاسه سر (skull cups) انسان ها نیز استفاده می شده است ، را می توان در این بررسی ها به دست آورد .

سیمون پارفیت (Simon Parfitt) از دانشگاه کالج لندن در این رابطه می گوید : تجزیه و تحلیل بیشتر در امتداد این پژوهش های انجام شده بر استخوان های غار گاف ، به دانشمندان و پژوهشگران کمک خواهد کرد تا بتوانند ثابت کنند که این همنوع خواری یک تمرین تشریفات مذهبی و یا یک پدیده منطقه ای بوده است و آیا چنین عمل و یا واقعه ای به طور گسترده در بخش هایی از اروپا که فرهنگ پارینه سنگی جدید Magdalenian وجود داشته ، دیده شده است یا نه ؟  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا