حضور در اقتصاد دو تریلیونی جهان اسلام

به گزارش سیناپرس به نقل از نوپانا، دومین همایش بین‌المللی کارآفرینان اسلامی روز پنج‌شنبه 21 اردیبهشت با مشارکت ایده‌پردازان و کارآفرینانی از سراسر جهان اسلام از جمله نمایندگانی از ایران در مالزی برگزار شد.

در این رویداد علاوه بر شتاب‌دهنده «آواتک» که یکی از حامیان برگزاری این همایش بود، سه مرکز ایرانی دیگر به نام‌های «مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآن»، «سلام کامیکز» که در حوزه تصویرسازی آیات قرآن و کتاب کودک فعالیت می‌کند و «رابین آوا» از بخش صنایع دستی، حضور داشتند، این در حالی‌ست که سال گذشته این رویداد در دبی برگزار شد و تنها یک تیم کارآفرینی از کشورمان به صورت مستقل در آن شرکت کرده بود.

در مراسم افتتاحیه این همایش، علی محمد سابقی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور حضور داشت و از نزدیک شاهد حضور شرکت‌های ایرانی در این همایش بین‌المللی بود. همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاهی برپا شد و شرکت‌های حاضر دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف ارائه کردند.

در این همایش عبدالمهیمن محمد سید مانسی، دبیر همایش گفت: «ما به برگزاری این رویداد بین‌المللی در ایران تمایل داریم و امیدواریم که این مسئله محقق شود و این بستگی به حضور و حمایت شرکت‌های اسپانسر ایرانی دارد و اگر در ایران حامی مالی داشته باشیم، می‌توانیم در این زمینه رایزنی کرده و ایران می‌تواند میزبان این همایش در آینده باشد».

در این رویداد بین‌المللی کشورهای زیادی حضور داشتند که از آن میان می‌توان به لیبی، اندونزی، مالزی، سنگاپور، مصر، عربستان، امارات، انگلیس، آمریکا، هند و ایران اشاره کرد. نمایندگان کشورهای مختلف در این همایش، علاوه بر معرفی دستاوردهای خود به سایر کشورها، به تبادل تجربه و گسترش شبکه کسب‌وکار خود پرداختند.

در این همایش یک روزه، سی سخنران از کشورهای مختلف به ارائه دیدگاه‌های خود در حوزه‌هایی از قبیل بانکداری اسلامی، گردشگری، مدهای اسلامی، محصولات حلال، بهداشت و سلامت، استانداردهای اسلامی و امور مالی پرداختند.

این همایش فرصت مناسبی برای نمایندگان کشورهای مختلف ایجاد کرد تا با بازار کشورهای جهان اسلام بیشتر آشنا شوند. طبق برآوردهای موجود، اقتصاد کشورهای اسلامی یکی از مناطق اقتصادی رو‌به‌رشد در جهان است و ارزش آن تا سال ۲۰۱۸ به رقمی معادل ۲ تریلیون دلار می‌رسد.

در این رویداد، متخصصان اقتصاد اسلامی از جمله کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، مشاوران، بانک‌داران و صاحبان استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا، تجربیات و تخصص خود را در توسعه اکوسیستم کارآفرینی در اقتصادبین‌المللی اسلامی جهانی به اشتراک گذاشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا