نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برندگان جایزه‌ی «زمرد افتخار»

جایزه STEM (science, technology, engineering, and mathematics) ‌‌، هر‌ساله در حاشیه‌ی کنفرانسی با همین عنوان در آمریکا اهدا می‌شود. هدف این کنفرانس گرد هم آوردن متخصصان و دانشجویان در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری، مهندسی و ریاضیات به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات است‌. جایزه‌ی STEM امسال به ۱۱ استاد نوآور از دانشگاه های مختلف آمریکا تعلق گرفت که دو تن از آنها ایرانی هستند.

دکتر الهام فینی یکی از دو برنده‌ی ایرانی جایزه‌ی امسال STEM   که عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مهندسی عمران، معماری و محیط زیست دانشگاه کارولینای شمالی است، تحصیلات خود را در رشته‌ی مهندسی عمران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران و دوره‌ی دکتری را در دانشگاه ایلینویز آمریکا به پایان رسانده است.

او در زمینه‌ی تولید چسبهای زیستی چندین اختراع مهم و قابل توجه دارد. چسب‌های زیستی از فضولات حیوانی و جلبک‌ها تهیه می‌شود و در ساخت آسفالت و دیگر ساخت و سازها استفاده می‌شود.

دکتر فرین کمانگر دیگر برنده‌ی ایرانی، در حال حاضر استاد و رئیس دپارتمان تحلیل بهداشت عمومی دانشگاه ایالتی مورگان در بالتیمور، محقق مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش اپیدمیولوژی و ژنتیک سرطان مؤسسه ملی سرطان آمریکا و عضو هیأت علمی مدرسه‌ی بهداشت عمومی بلومبرگ دانشگاه جان هاپکینز است.

او نفر اول کنکور سراسری سال  1366 و فارغ‌التحصیل رشته‌ی پزشکی از دانشکده‌‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. کمانگر در سال 2000 در دو رشته‌ی اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا به‌طور همزمان تحصیل کرده است و در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب درجه‌ی MHS در رشته‌ی آمار و PhD در رشته‌ی اپیدمیولوژی شده است.

او تا کنون به عنوان Reviewer با بیشتر از ۵۰ مجله‌ی مشهور همکاری کرده و در تألیف بیش از ۱۴۰ مقاله شرکت داشته است.

 

علی رنجبران

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل