نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با تابه هوشمند، دیگر غذاهایتان نمی سوزد!

 یک تیم نوآور موفق به طراحی نوعی تابه هوشمند شده است که می تواند با اتصال به تلفن همراه هوشمند، اطلاعاتی نظیر حرارت شعله اجاق، زمان اتمام پخت و چیزهایی از این دست را به شما اعلام کند. این ماهی تابه که «پنتلیجنت» (Pantelligent) نام دارد به صورت پیش فرض دارای چندین دستور برای سرخ کردن مواد غذایی پرطرفدار همچون ماهی قزل آلا و سیب زمینی است. کافی است یکی از این مواد غذایی را انتخاب کرده تا تابه زمان اتمام سرخ شدن و یا زمان برگرداندن ماده غذایی که یک طرف آن سرخ شده است را به شما اعلام کند.

با این حال، گزینه ای نیز برای آشپزهای حرفه ای که علاقه ای به محدود کردن خود به دستور پخت از پیش تعیین شده ندارند هم وجود دارد. در این حالت، فرد می تواند حرارت شعله اجاق را به صورت لحظه ای در گوشی هوشمند خود مشاهده کند.

برای ارتباط حسگرهای این دستگاه با گوشی همراه هوشمند از بلوتوث کم انرژی (Bluetooth Low Energy) استفاده شده است که می تواند تا فاصله 15 متری را زیر پوشش قرار دهد و در نتیجه فرد مب تواند در این فاصله هم اطلاعات مربوط به دمای شعله را دریافت کند.

بخش داخلی این تابه دارای روکش تفلون است که می تواند بین 3 تا 5 سال دوام آورد. طبق اعلام سازندگان این تابه هوشمند، در صورت عدم استفاده از حرارت زیاد و یا مراقبت از لایه تفلون، عمر این لایه ممکن است بیشتر هم بشود. قطر این تابه 30 سانتی متر است.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل