نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه‌ها بازوی کمکی دولت در دستیابی به پیشرفت جامعه هستند

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر محمدعلی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت با اعلام این مطلب اظهار کرد: انتظار ما از دولت دوازدهم این است که در همه زمینه‌ها در راستای پیشرفت و مصالح کشور حرکت کند و دانشگاه نیز به عنوان نیروهای فکری جامعه مورد حمایت مادی و معنوی دولت آینده قرار بگیرد تا بتواند در راستای وظایف و رسالت خود موفق‌تر ظاهر بشود و به جامعه خدمت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاهیان بیشتر از هر چیز به حمایت مادی دولت آینده و مسئولان نیازمند هستند و هر چه کمک‌های مادی به ویژه در عرصه پژوهشی و تحقیقاتی به دانشگاه‌ها بیشتر شود تاثیرات بسیار مثبتی در عرصه صنعت نیز اتفاق می‌افتد. همچنین لازم است دولت آینده با وضع قوانین حمایتی همانند قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه‌های تحقیقاتی که توسط معاونت علمی ریاست‌جمهوری انجام می‌شود، از حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها حمایت کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: در حال حاضر کمبودها و نواقصی در دانشگاه‌ها وجود دارد که لازم است نیازهای این مراکز مورد توجه مسوولان قرار بگیرد که تبدیل دستاوردهای پژوهشی به فناوری و تکنولوژی، همچنین استفاده از این تکنولوژی‌ها در عرصه اداری کشور از مهمترین نیازها به شمار می‌رود و زمانی که به نیازهای دانشگاه پاسخ داده شود می‌تواند در راستای ماموریت‌های خود گام بردارد.

دکتر برخورداری تاکید کرد: دولت یازدهم و دولت‌های گذشته همواره به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی توجه داشتند اما درجه و اولویت این توجه در دولت‌های مختلف متفاوت بوده است مثلا دولت یازدهم دانشگاه‌ها را در اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده و بسیاری از مشکلات این مراکز نظیر مسائل بودجه‌ای که سال‌ها با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کردند، رفع شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان خاطرنشان کرد: معتقد هستیم هرچه بیشتر به دانشگاه‌ها و مراکز علمی توجه شود این مراکز در آینده می‌توانند بازوی کمکی دولت در امور مختلف باشند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل