فناوری گوگل برای ارتش رباتها

 غول جستجوی اینترنتی اعلام کرده که قصد دارد تعداد زیادی از دستگاه‌های رباتیک را به هم متصل کرده و به کاربران اجازه دهد تا آن‌ها را از راه دور و توسط اینترنت کنترل کنند.

کارشناسان فناوری پیش‌بینی کرده‌اند که انسانها در نهایت خواهند توانست از سیستم‌ عامل اندروید گوگل برای فرمان دادن به تیمی از ربات‌ها به منظور اجرای وظایف از هر نقطه از جهان استفاده کنند.

در حالت نظری، گوگل می‌تواند از این فناوری برای خدماتی استفاده کند که زندگی را برای انسان آسانتر می‌کنند؛ برای مثال این فناوری به انسانها اجازه خواهد داد تا به ربات‌ها برای انجام کارهای خانه یا آشپزی در زمان غیبت صاحبخانه فرمان دهند.

اگرچه این شرکت همچنین می‌تواند از ارتش ربات‌ها برای عملیات نظامی یا انجام مشاغلی که افراد زیادی برای استخدام به آن‌ها وابسته‌اند، استفاده کند.

در طرح ثبت اختراع‌شده گوگل آمده است: سیستم «جمع‌گرایی دستگاه‌های رباتیک»‌ ممکن است برای دریافت اطلاعات از اجزای محاسباتی از طریق شبکه مرتبط با دستورالعمل‌هایی برای انجام یک یا چند وظیفه، پیکربندی شود.

مشخص نیست که کاربران تا چه تعداد ربات را می‌توانند کنترل کنند، اما آن‌ها می‌توانند ربات‌ها را بر اساس توانایی‌های آن‌ها برای انجام وظایف مختلف اختصاص دهند.

ماه گذشته، گوگل یک فناوری دیگر را ثبت اختراع کرد که به ربات‌ها اجازه می‌دهد شخصیت خود را تغییر دهند. این فناوری به گوگل اجازه خواهد داد تا برای مثال، یک خانواده ربات را بوجود بیاورد که هر کدام در برابر یکدیگر از رفتار متفاوتی برخوردارند.

به گزارش ایسنا،با این حال، همه با این تحولات موافق نبوده و دانشمندان برجسته‌ای مانند استفن هاوکینگ و الون ماسک، بنیان‌گذار خودروهای تسلا هشدار داده‌اند که این ربات‌ها می‌توانند پایانی بر نژاد بشر باشند.

این درحالیست که اریک اشمیت، رئیس گوگل مدعی است که پیش‌بینی‌ها در مورد شورش ربات‌ها اشتباه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا