جشنواره روز جهانی نجوم

امیرحسین چیذری، مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با بیان این مطلب گفت: جشنواره روز جهانی نجوم برای یازدهمین سال پیاپی روز جمعه 4 اردیبهشت ماه سال جاری با هدف ترویج علم ستاره شناسی بین عموم شهروندان و معرفی زمینه های متفاوت فعالیت های گروهها و مراکز نجومی برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز علوم اظهار داشت: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، در قالب نمایشگاه و غرفه های مختلف آموزشی و تفریحی از ساعت9 الی21، میزبان دوستداران نجوم خواهد بود. این برنامه با مشارکت مراکز علمی-نجومی همچون ماهنامه آسمان شب، موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، انجمن های علمی فیزیکِ(دانشگاه تهران-شمال واحد علوم تحقیقات، دانشگاه الزهرا و دانشگاه نخبگان تهران)، پروژه جهانی آذرخش(بخش فارسی)، مؤسسه آسمان شب، پژوهشکده شهید تهرانی مقدم(دانشگاه صنعتی شریف)، باشگاه نجوم و باشگاه فیزیک مرکز علوم، باشگاه فرهنگ و طبیعت ایران، مجله لذت فیزیک، کانون نجوم شباهنگ و… برگزار خواهد شد.

مهندس چیذری ادامه داد: در کنار برپایی این غرفه ها کارگاههای آموزشی یک روزه به صورت رایگان برای عموم شهروندان اجرا خواهد شد که شامل غرفه نجوم کودکان، کیهان شناسی و… می باشد.

وی افزود: سخنرانی های علمی، رصد خورشید، رصد آسمان شب، دیدار با مشاهیر نجومی، برگزاری مسابقه و اهداءجوایز ویژه به نفرات برتر از دیگر برنامه های جشنواره روز جهانی نجوم است.

همچنین سخنرانیهای علمی توسط استاد احمد دالکی«پدر نجوم آماتوری ایران» با موضوع «دیدار با منظومه شمسی»  ، دکتر سپهراربابی بیدگلی«مدیر توسعه طرح رصدخانه ملی ایران» با موضوع«ماده وپادماده در عالم» برگزارخواهد شد.

مهندس چیذری، درباره تاریخچه هفته جهانی نجوم  اظهار داشت: این مراسم در سراسر جهان و هر سال در یکی از روزهای 15 آوریل تا 15 مــی که ماه در وضعیت تربیع است برگزار می گردد و مرکز علـــوم و ســتاره شناسی تهران امسال روز 23 آوریل مصادف با 4 اردیبهشت را به جشنواره روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد است.

وی در پایان از تمامی علاقه مندان به نجوم و اسرار آسمان شب، دعوت نمود تا این روز جمعه را با برنامه های مرکز علوم و ستاره شناسی تهران همراه باشند.

شایان ذکر است علاقه مندان می توانند جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس، خیایان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، شماره 22، مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز علوم http://sactehran.ir مراجعه فرمایند و یا با شماره تلفنهای 22293280،22292246 تماس بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا