نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای شتابزده برنامه های توسعه ای موجب تخریب محیط زیست دریایی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، پروین فرشچی در نشست بررسی چالش ها و راهکارهای حفظ محیط زیست استان های ساحلی شمالی به نقص اطلاعات تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور از شرایط ، مزیت ها و فرصت ها، چالش ها و آسیب های محیط زیست دریایی کشور اشاره کرد.

وی افزود: تهیه و تدوین گزارش ملی محیط زیست دریایی و سپس تبدیل آن به سند توسعه دریایی منجر به تدوین سند بسیار مهم و راهبردی برای برنامه های توسعه پایدار کشور خواهد شد.

فرشچی ضمن برشمردن برخی مسایل و نگرانی های طرح شده در این زمینه محیط زیست دریایی اظهار کرد: این جلسات به منظور بررسی ضعف ها، مشکلات، پیشنهادات و در نهایت تهیه و تدوین گزارش ملی محیط زیست دریایی تشکیل می شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با لحاظ کردن سند توسعه دریایی برای نخستین بار در برنامه ششم توسعه کشور، محیط زیست دریایی به جایگاه واقعی خود در برنامه های توسعه ای کلان کشور خواهد رسید.

این جلسه با حضور معاون محیط زیست دریایی و مدیران کل این معاونت، مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های گلستان و مازندران و نماینده مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد.

بررسی پیشنهادات و چالش های استان های ساحلی شمالی برای رسیدن به برنامه سند توسعه دریایی از مهم ترین موارد مطرح شده در جلسه بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل