مدیرکل دفتر سیاستگذاری، برنامهریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم از مرکز گیم و انیمیشن پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی های شرکت های مستقر در این مرکز قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری سینا، دکتر معصومه خاناحمدی، مدیرکل دفتر سیاستگذاری، برنامهریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم در این بازدید، ضمن ابراز رضایت از ظرفیت ها و دستاوردهای مرکز گیم و انیمیشن پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، گفت: شکلگیری شرکتهای فناور فعال در این حوزه نشاندهنده ظرفیت بالای جوانان استان کرمانشاه در خلق ایدههای نو و تبدیل آنها به محصول است.
خان احمدی با تاکید بر لزوم تداوم و گسترش صنعت گیم و انیمیشن، جذب سرمایهگذار بخش خصوصی و ایجاد پیوند میان تیمهای فناور و سرمایهگذاران، را یکی از راه های توسعه این صنعت و یکی از اولویت های دفتر سرمایه گذاری و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم عنوان کرد.
وی افزود: در همین راستا جذب سرمایه گذار برای شرکت های مستقر در مرکز گیم و انیمیشن پارک علم و فناوری کرمانشاه را دنبال خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم ظرفیتهای خلاق استان در این حوزه را به فرصتهای اقتصادی پایدار تبدیل کنیم.
دکتر سیامک آزادی، رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه هم در این بازدید با اشاره به شروع فعالیت مرکز گیم و انیمیشن پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از سال گذشته گفت: در حال حاضر این مرکز میزبان بیش از ۲۰ شرکت فناور و تیمهای فعال این حوزه است که در زمینه تولید بازیهای رایانهای، انیمیشن و محتوای دیجیتال فعالیت دارند.
وی افزود: حضور این تیمها نشاندهنده ظرفیت بالای استان در پرورش نیروهای متخصص و خلق ایدههای نو در حوزه فناوری های دیجیتال است و در صورت حمایت و سرمایهگذاری هدفمند، این مرکز میتواند استان را به یکی از قطب های تولید گیم و انیمیشن در کشور تبدیل کند.
رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با تأکید بر لزوم حضور سرمایهگذاران بخش خصوصی در کنار تیمهای فناور مجموعه گیم و انیمیشن، گفت: پارک علم و فناوری آماده است تا بستر همکاری میان سرمایهگذاران و شرکتهای فناور را برای گسترش صنعت گیم و انیمیشن فراهم سازد.
امید نوروزی، راهبر مرکز گیم و انیمیشن استان هم در ادامه این بازدید ضمن معرفی مرکز گیم و انیمیشن و تأکید بر نقش آن در حمایت از فعالان این حوزه، به معرفی هستههای فناور مستقر در این مرکز و محصولات آنها پرداخت.
وی با اشاره به نقش مهم صنایع فرهنگی و خلاق در اقتصاد دانشبنیان، اظهار کرد: این مرکز با هدف شناسایی استعدادهای جوان، فراهمسازی زیرساختهای تولید محتوا و حمایت از ایدههای نو در حوزه گیم و انیمیشن ایجاد شده و تاکنون موفق به جذب چندین تیم فناور توانمند شده است.
نوروزی همچنین در ادامه، به تشریح ایدههای شاخص، مراحل توسعه محصولات و برنامههای تجاریسازی هر یک از هسته های مستقر در این مرکز پرداخت.
در بخش پایانی این بازدید، فیلمی کوتاه با موضوع «نقش پارک علم و فناوری در توسعه زیستبوم نوآوری و حمایت از ایدههای خلاقانه» که توسط یکی از تیمهای مستقر در مرکز گیم و انیمیشن تولید شده بود، با هدف نمایش بخشی از توانمندیهای فعالان حوزه گیم و انیمیشن استان به نمایش درآمد.