رگولاتورهای گاز پوششی ساخته شد

 دکتر مهدی کشمیری گفت: رگولاتورهای گاز پوششی وظیفه تامین گاز بر روی مخازن ذخیره سیالات نفتی و تانک‌ها را بر عهده دارند.وی با بیان اینکه این دسته از رگولاتورها فشار بالای گازهای محافظ، مانند نیتروژن را به فشار پایین کاهش می‌دهند، افزود: این دستگاه در شرایط خروجی صفر مخزن، فشار محبوس مورد نیاز را تامین می‌کند.

رئیس این مرکز علم و فناوری ادامه داد: این تجهیز همچنین برای جبران کاهش حجم گاز پوششی بالای مخزن به دلایلی مانند افت ناگهانی دمای محیط، تخلیه سیال داخل مخزن(Pump Out) و غیره طراحی شده است.

آرش جوکار مدیرعامل شرکت گیتی پتروجی نیز در خصوص کاربردهای این دستگاه گفت: کاهش خطر انفجار و آتش سوزی مخازن جهت ایجاد پوششی از گاز خنثی بر روی مایعات با بخارهای اشتعال‌پذیر، جلوگیری از فروپاشی مخزن ذخیره به هنگام افت فشار ناگهانی درون مخزن در اثر خروج مایع از آن و یا کاهش دمای محیط و افزایش عمر نگهداری و ذخیره انواع مواد غذایی و کاهش فسادپذیری آن‌ها از جمله کاربردهای این دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه رگولاتورهای گاز پوششی ساخت این شرکت دارای رده گسترده‌ای از ظرفیت‌ها است، افزود: این مجموعه رگولاتورها در سایزهای مختلف طراحی شده‌اند و قابلیت تامین دبی مورد نیاز مخازن از ۵ تا ۲۱۰۰ متر مکعب بر ساعت را دارا هستند.

وی به کنترل بسیار دقیق روی فشارهای پایین به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم این تجهیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه رگولاتورها کنترل بسیار دقیقی را روی فشارهای بسیار پایین حتی تا یک میلی بار دارند.

جوکار با اشاره به اینکه دسترسی به نمونه‌های مشابه خارجی به دلیل تحریم به سادگی امکان‌پذیر نیست و در نهایت با قیمت گزاف قابل دسترسی می باشد، گفت: قیمت سیستم گاز پوششی ساخت این شرکت در حدود ۳/۱ نمونه خارجی است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: این محصول با تلاش یک تیم متخصص به طور کامل طراحی شده و با شماره ۷۷۹۴۵ در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است، همچنین با اندازه‌های مختلف در پالایشگاه اصفهان، کرمانشاه و L.A.B نصب شده و تاییدیه عملکرد آن نیز دریافت شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا