رشد 14 برابری سوادآموزی در دولت یازدهم

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: طی چهار سال اخیر، رشد سواد آموزی هر سال 2.75 درصد بوده، درحالی که در چهارسال دولت دهم میانگین رشد سواد آموزی تنها دو دهم درصد بوده است.
وی اظهارداشت: این میزان رشد سواد آموزی در کشور، 2.8 درصد میانگین جهانی است و همین رشد سبب شد تا فعالیت های سواد آموزی ایران مورد تقدیرسازمان فرهنگی یونسکو قرار گیرد.
باقرزاده، اضافه کرد: موفقیت های سواد آموزی درسایه تلاش مراکز یادگیری محلی، بسیج امکانات و نیروها و همکاری و تعامل دهیاران، شوراها و علما و روحانیون با آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی بوده است.
وی تصریح کرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 نرخ باسوادی کشور به 94.7 درصد رسیده است.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی همچنین گفت: براساس آمار سرشماری سال 95 هم اینک 2 میلیون و 700 هزار نفر بیسواد در کشور وجود دارد که شامل اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر و بخشی نیز افراد بیسواد بین 10 تا 49 سال هستند.
باقر زاده افزود: از مجموع بیسوادان مطلق کشور پیش بینی می شود یک تا یک و نیم میلیون بیسواد بین گروه سنی 10 تا 49 سال باشند.
وی یادآور شد: هم اکنون استان های تهران، مازندران، البرز، سمنان و اصفهان با 97 درصدی باسوادی در صدر استان های باسواد کشور و سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب در رده های پایین باسوادی قرار دارند.
باقرزاده، تنها راه باسوادی را همکاری و تعامل نیروهای بومی و محلی با مراکز یادگیری در سراسر کشور دانست و تصریح کرد: دولت حمایت های مادی و لوازم التحریر رایگان در اختیار آموزش دهندگان و سواد آموزان قرار می دهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بطور میانگین سالانه 2 درصد دانش آموزان ورودی به مقطع ابتدایی به دلایل مختلف امکان ثبت نام ندارند که باید با بسیج همه نیروهای و امکانات در ریشه کنی بیسوادی تلاش کنیم.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا