نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آمادگی جهاد دانشگاهی برای انجام ماموریت‎های جدی در عرصه علم و فناوری و پژوهش

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر سیدحمیدرضا طیبی روز دوشنبه در دیدار مدیران جهاددانشگاهی کشور و استان با استاندار قم گفت: جهاددانشگاهی از بنای تاسیس خود به دنبال رفع چالش‎های مهم کشور در عرصه‎های علمی، فرهنگی، دانشی و… بوده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مسئولیت های دستگاه‎های مختلف در راستای رشد و توسعه کشور، افزود: جهاد دانشگاهی نیز به دنبال ایجاد فضای جدید برای ماموریت‏‎های مهم در عرصه توسعه فناوری و رشد کشور بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه جهاد به دنبال توانمندساختن مراکز مختلف استان‎ها برای انجام یک یا دو فعالیت چشمگیر و شاخص است که در این زمینه می‎توانند کمک جدی به توسعه استان قم و کشور کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل در این بخش، بحث مدیریت فناوری است چرا که انتقال دانش های نوین این چنین رخ می‎دهد، گفت: می‎توان به جای در اختیار قرار دادن بازار کشور برای خارجی ها؛ آنها به شکل محدود وارد بازار شوند تا فناوری نوین و کارآمد آنها را در بخش‎های مورد نیاز به شکل برندی وارد کشور کرد.

طیبی اظهارکرد: جهاددانشگاهی قم در عرصه درمان ناباروری فعالیت‎های خوبی انجام داده است که امیدواریم در آینده به توسعه و رشد خود ادامه دهد و مدیران عالی استان نیز به حمایت از این فعالیت‎ها بپردازند.

وی افزود: از دیگر سوی در دوره جدید بنا داریم که این مرکز بتواند یک یا دو حوزه جدی و قوی را در استان فعال کند که این دو حوزه با توجه به پتانسیل‎های گسترده جهاد، می‎تواند توان استان را در عرصه‎های شاخص ارتقای چشمگیری دهد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به توانمندی‎های جهاددانشگاهی در زمینه‎های گوناگون گفت: امروزه جهاددانشگاهی در عرصه خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، سلول درمانی، درمان سرطان، گیاهان دارویی، صنایع دریایی، نفت گاز و صنایع مخابراتی و…. گام‎های بسیار ارزشمندی را برداشته است که امیدواریم در آینده این توسعه را در استان قم در بخش‎هایی که بیشترین نیاز استان را تشکیل می‎دهد نیز شاهد باشیم.

طیبی عنوان کرد: به نظر می‌رسد این شکل صرف بودجه‎های پژوهشی درکشور ناقص است و این پژوهش‎ها باید به شکل ماموریت محور تقسیم شود و نتیجه نیز به خوبی استحصال شود تا این نتایج در کنار هم به یک نتیجه واحد برسند.

وی ادامه داد: زمان آزمون و خطا وجود ندارد و نباید صبر کرد که نسل جوان کشور پیر شود تا به نتیجه برسیم بلکه اقتصاد مقاومتی به دنبال استحصال نتایج قوی و درست و سریع است.

در این دیدار ، مهندس سیدمهدی صادقی استاندار قم؛ جهاددانشگاهی واحد استان قم، را از نهادهای باکیفیت و پرثمری دانست که با نیروی کم ولی کارآمد فعالیت‎های گسترده‎ای را در استان رقم زده است.

وی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی از نهادهای بسیار فعال استان قم و کشور در عرصه‎های علمی، فرهنگی، آموزشی و خدمت رسانی است. این نهاد در استان قم با نیروی اندک و بهره وری بالا نمونه دستگاهی است که با کیفیت بالا، کارآمد و پیگیر و جهادی اقدامات بسیار ارزشمندی را دنبال کرده است.

مهندس صادقی تصریح کرد: آقای فقیه زاده رئیس سابق جهاددانشگاهی واحد استان قم، از جمله مدیران بسیار کوشا و پرتلاشی بود که به رغم مشکلات بسیار، با پیگیری و توانایی مجموعه تحت امرش، مشکلات را سپری و فعالیت‎های فاخری همچون ایجاد مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری را در استان ایجاد کرد.

استاندار قم بیان کرد: فعالیت‎های جهاددانشگاهی استان قم در زمینه‎های مختلف قابل اعتنا و چشمگیر است که باید این فعالیت‎ها هر روز افزایش یافته و استان نیز آمادگی حمایت از این فعالیت‎ها را دارد.

 صادقی در پایان بیان کرد: امیدواریم با گشایش‎های خوبی که در آینده کشور شاهد خواهیم بود به روند رو به رشد خود و حمایت از نهادهایی چون جهاددانشگاهی واحد استان قم اقدام کنیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل