نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاشف آنتی ویروس هپاتیت ،برنده جایزه شد

این دانشمند سرشناس برای کار بر روی ویروس های هپاتیت به شهرت رسیده و به علت موفقیت هایش برنده یکی از برترین جوایز کشور کانادا شده است.

تایلر استاد و عضو هیئت مدیره در دانشکده پزشکی و دندان پزشکی موسسه میکروب شناسی لی کا شینگ (Li Ka Shing) است که برنده جایزه کیلام(Killam prizes)  در بخش علوم پزشکی کشور کانادا در سال 2015 شده است. هر ساله 5 جایزه کیلام توسط اتحادیه کانادا به دانشمندان با طرح های برتر در بخش های علوم پزشکی، مهندسی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم سیاسی تعلق می گیرد.

ریچارد فدوراک(Richard Fedorak)  رئیس بخش پزشکی و دندان پزشکی می گوید: دکتر لورن تایلر در زمینه ویروس شناسی یکه تاز است و کسی است که مرز های علوم پزشکی را به تنهایی گسترش داده است و فعالیتش در بخش هپاتیت به ده ها هزار بیمار در سراسر جهان کمک رسانی کرده است.

از بزرگترین دستاورد های دکتر تایلر  آغاز کار بر روی درمان بیماران هپاتیت ب  در سال 1986 بود که این بیماری سالانه جان 600000 انسان را در جهان می گیرد. پس از آزمایش های فراوان، دکتر در نهایت به موفقیتی در درمان ویروس هپاتیت ب در مدل های اردک دست یافت و در سال 1988 با همکاری موریس رابین شیمیدان، اولین دارو خوراکی ضد هپاتیت ب به بیش از 200 کشور جهان فرستاده شد.

دکتر تایلر در سال 2001 به موفقیت بزرگی دیگری درزمینه هپاتیت نوع C دست یافت که در نهایت به کشف آنتی ویروس این بیماری منجر شد.

دکتر تایلر معتقد است ما الان در دوران طلایی زندگی می کنیم که این موضوع را می بایست مرهون رشد بی نظیر علوم و توسعه تکنولوژی های جدید بدانیم که به ما در فهم بیشتر وقایع اطراف ما کمک زیادی می کند.   

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل