نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آثار هنری دانش‌آموزان در حوزه نانو ارزیابی می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، باشگاه نانو به‌ منظور ایجاد یک جریان آموزشی- پژوهشی در میان دانش‌آموزان اقدام به برپایی جشنواره دانش‌آموزی فناوری نانو کرده است. تاکنون 7 دوره از این جشنواره با موضوع مقالات و دستاوردهای دانش‌آموزی برگزار شده است. از دوره هشتم بخش فرهنگی و هنری نیز به این جشنواره اضافه شده است.

این مسابقه در سه بخش نقاشی، عکاسی و داستان‌نویسی برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری این بخش ایجاد و تقویت خلاقیت در دانش‌آموزان درباره مفهوم و آینده فناوری نانو است.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش مسابقات فرهنگی و هنری (نقاشی، عکاسی و داستان‌نویسی) تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کرده و دانش‌آموزان (به‌صورت انفرادی) می‌توانند در هریک از مسابقات فوق به‌صورت جداگانه شرکت کرده و برای هر مسابقه حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

افراد شرکت‌کننده باید دانش‌آموز و مشغول به تحصیل باشند و محدودیت سنی وجود ندارد.

تمام آثار ارسالی در صورت رعایت کردن شرایط و ضوابط مسابقه در روز برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته می‌شوند. آثار دریافتی بر اساس شاخص‌هایی مانند میزان تطابق با موضوع، شرایط ظاهری، میزان خلاقیت و کیفیت هنری اثر و غیره توسط هیات داوران بررسی و امتیازدهی شده و در نهایت ۳ اثر برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

آثار منتخب علاوه‌بر گرفتن جایزه نقدی و گواهی حضور در جشنواره، در سایت باشگاه و مجله زنگ نانو منتشر می‌شوند.

مفاهیم نانو از جمله موضوعات این مسابقه است و دانش‌آموزان می‌توانند مفاهیمی از قبیل مقیاس نانو، خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی نانومواد، رویکرد تولید (پایین به بالا و بالا به پایین) را به‌طور ملموس نمایش دهند.

کابرد نانو از دیگر موضوعات بخش نقاشی هشتمین جشنواره دانش‌آموزی فناوری نانو است و بر این اساس دانش‌آموزان می‌توانند کاربردهای مختلف فناوری نانو را در آثار خود به نمایش بگذارند.

کاربرد نانو در صنعت مانند نانوکامپوزیت‌هایی که خواص فیزیکی و مکانیکی قطعات را بهبود می‌دهند، بتون‌های سبک و عایق‌های آیروژل، ادوات نظامی رادارگریز، نانوذرات مورد استفاده در صنایع خودرو (شیشه‌های پلیمری مقاوم به خراش)، کاربرد نانو در طبیعت مانند آبگریزی برگ نیلوفر آبی، چسبندگی کف پای مارمولک و کاربرد نانو در زندگی روزمره از جمله موضوعاتی است که دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای طرح‌های خود استفاده کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل