به گزارش سیناپرس به نقل از علمنا، خودروسازان آلمانی به هیج وجه مایل نیستند که تولیدات و محصولات خود را برای آزمایش یا هر کار دیگری به کالیفرنیای ایالاتمتحده آمریکا ببرند. حالا دولت آلمان مجموعهای از قوانین و الزامات مورد نیاز برای حرکت این خودروها در جادههای کشور را به تصویب رسانده تا از بروز اتفاقات ناگوار در این حوزه تا حد ممکن جلوگیری کند.
یکی از مهمترین قوانین وضع شده در هنگام آزمایش این خودروها این است که یک راننده باید به صورت تمام وقت در حین آزمایش پشت فرمان این محصولات بنشیند. این افراد میتوانند در حین آزمایش چشمان خود را از جاده برداشته، تلفن صحبت نموده و یا حتی در اینترنت به گشت و گذار بپردازند، اما آنها باید قادر باشند در صورتی که مشکلی به وجود آمد یا سیستم خودران به کمک آنها نیاز داشت، سریعا عکس العمل لازم را انجام دهند.
علاوه بر این تمامی خودروهای خودران نیازمند وجود یک جعبه سیاه هستند تا تمامی رفتار راننده و سیستم خودران در آن ضبط شود. این جعبه خاص، به راحتی ثبت خواهد کرد که در هنگام بروز حادثه چه کسی یا چه چیزی مقصر بروز آن اتفاق بوده است. اگر در این حادثه فرد پشت فرمان مقصر بود، دولت میتواند آن شخص را تا اتمام تحقیقات نزد خود نگه دارد، اما اگر مشکل از هوش مصنوعی خودرو بود، تولید کننده به طور کلی مقصر است.
قوانین جدید مصوب دولت آمریکا در این حوزه، در واقع کار را برای تولید کنندگان آلمانی و آزمایش محصولات خود بسیار ساده تر کرده است و به آنها اجازه میدهد تا با خیالی راحت فناوریها و تولیدات خود را آزمایش نمایند.
هرچند به نظر نمیرسد که با تصویب این قوانین، فولکس واگن، مرسدس بنز و بی ام و به سرعت به آزمایش محصولات خود در کالیفرنیا خاتمه دهند. هرچند هنوز مشخص نیست که دولت آلمان چه زمانی به تولیدکنندگان بزرگ خود اجازه میدهد که محصولاتشان را در جادهها نیز آزمایش نمایند.
دولت آلمان شاید به مرور زمان به این نتیجه برسد که رانندگان این وسایل نیازمند مصوبههای دیگری نیز هستند. البته بعید است این قوانین تازه به تصویب رسیده تا سال ۲۰۱۹ میلادی دستخوش تغییرات زیادی شوند.
No tags for this post.