در موزه علوم میامی چه خبر است؟

موزه علوم فیلیپ و پاتریشیا فراست  The Phillip and Patricia Frost Museum of Science که یکی از بهترین نمونه های موزه های علم در جهان محسوب می شود حدود 60 سال پیش تاسیس شده و در هفته گذشته مجموعه جدیدی به آن افزوده شد که در آن بازدیدکنندگان امکان دیدن بخش های مختلفی از زندگی حیوانات و حتی سفر به فضا و تجربه راهپیمائی فضائی را دارند. در این موزه همچنین یک آکواریوم بسیار بزرگ و جالب توجه وجود دارد که در آن گونه های متعدد جانوران آبزی نمایش داده می شود.

بخش افلاک نمای موزه میامی با ظرفیت پذیرش 315 نفر که شامل 250 صندلی و 65 نفر ایستاده می شود، دارای سقفی به ارتفاع 20 متر بوده و تصاویر افلاک و ستارگان در آن به صورت سه بعدی نمایش داده می شود. وضوح این تصاویر بسیار بالا و با کیفیت 8K ultra high definition است که تنها تعداد محدودی از افلاک نماهای جهان به این فناوری مجهز هستند.

بخش تجهیزات فضائی و فناوری های این حوزه نیز از دیگر بخش های موزه محسوب می شود. گفتنی است این موزه در چند سال اخیر در دست تغییر و بهسازی بوده و درهای آن برای مدتی به روی بازدید کنندگان بسته بود تا اینکه به تازگی و با انجام به روز رسانی و ایجاد تغییرات، این موزه مجددا به فعالیت خود ادامه داد. بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، مجموع کل سرمایه گذاری های انجام شده جهت تجهیز و به روز رسانی موزه موزه علوم فیلیپ و پاتریشیا فراست حدود 305 میلیون دلار بوده است.

بخش افلاک نمای این موزه با ظرفیت پذیرش 315 نفر که شامل 250 صندلی و 65 نفر ایستاده می شود، دارای سقفی به ارتفاع 20 متر بوده و تصاویر افلاک و ستارگان در آن به صورت سه بعدی نمایش داده می شود. وضوح این تصاویر بسیار بالا و با کیفیت 8K ultra high definition است که تنها تعداد محدودی از افلاک نماهای جهان به این فناوری مجهز هستند. در این موزه همچنین امکانات لازم جهت نمایش های لیزری نیز وجود دارد.

آکواریوم این مجموعه نیز دارای سه طبقه است و گنجایش 1 میلیون و 800 هزار لیتر آب را دارد که در آن انواع گونه های دریایی زندگی می کنند.

بازدیدکنندگان موزه علوم فیلیپ و پاتریشیا فراست عموما در پی مشاهده برنامه های مختلف و بسیار تاثیرگذار ارائه شده در بخش های مختلف موزه، به طور عمیق با مفاهیم علمی آشنا شده و درک بهتری از این موارد پیچیده پیدا خواهند کرد.

یکی از بخش های جالب توجه دیگر این موزه که به تازگی به برنامه های متنوع آن افزوده شده است، برنامه پرگشودن تا ستارگان است که در آن بازدیدگنندگان اطلاعاتی جامع از آغاز پیدایش نخستین دایناسورهای پرنده تا شکل گیری پرندگان و نحوه پرواز هر یک از آن ها تا ابداع هواپیما و سفر انسان به فضا به دست آورده و تاریخ 125 میلیون ساله پرواز را مرمور می کنند.

این موزه در مساحتی بالغ بر 23 هزار و 256 متر مربع ساخته شده و در مجاورت آن یک پارک موزه و موزه هنرهای میامی قرار دارد.

 

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا