نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه علم و فناوری با پیروی از نقشه جامع علمی کشور مسیر است

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به اینکه در سال های اخیر بخوبی توانسته ایم مسیر توسعه علم و فناوری را گسترش دهیم، گفت:چرخه جریان تولید علم و فناوری تا خلق ثروت از معبر تجاری سازی علم عبور می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه تجاری سازی علم باید یکسری قوانین مربوط به این موضوع تدوین شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیسیون اقتصادی مجلس پیش نویس طرح تجاری سازی علم را آماده کرده و امیدواریم که در سال جاری این طرح در صحن علنی مجلس رسیدگی شود.

پورابراهیمی با اشاره به کلیات پیش نویس طرح تجاری سازی علم گفت: در این پیش نویس سعی شده چارچوب هایی از جایگاه مرتبط با بخش های حقوقی و رویکردهای تامین مالی شرکت های دانش بنیانی که به تجاری سازی علم کمک می کنند، وضع شود.

وی در ادامه نقشه جامع علمی کشور را جزئی جدانشدنی از مسیر توسعه علم و فناوری دانست و گفت: نقشه جامع علمی کشور جزو لاینفک در حوزه علم و فناوری است و برای رسیدن به جایگاه برتر در توسعه علمی باید بر اساس نقشه جامع علمی کشور که مورد تایید مقام معظم رهبری است، گام برداشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ادامه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برخواسته از آرای مردم است و این نظام متعلق به همه مردم است، بنابراین همه باید تلاش کنیم که شکافی بین این دو ایجاد نشود.
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل