بازدید معاون رییس جمهور از سرن

در حال حاضر بیست کشور اروپایی عضو این سازمان بوده و بیش از ۲٬۶۰۰ کارمند به طور تمام وقت و همچنین در حدود ۷٬۹۳۱ دانشمند و مهندس (به نمایندگی ۵۸۰ دانشگاه و مؤسسهتحقیقاتی از ۸۰ کشور جهان) در آن مشغول به کار هستند. ایران هم با همکاری در ساخت برخی قطعات شتاب دهنده بزرگ هادرونی یا LHC توسط پژوهشکده دانش‌های بنیادین به این مرکز دانشجو می‌فرستند. اخیرا معاون علمی رییس جمهور در حاشیه بیستمین اجلاس سالانه کمیسیون علم و فناوری برای توسعه سازمان ملل از این مرکز بازدید کرد.

به گزارش سیناپرس و به نقل از مهرنیوز؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز گذشته  به منظور حضور در بیستمین اجلاس سالانه کمیسیون علم و فناوری برای توسعه سازمان ملل و رونمایی گزارش آنکتاد از سیاست‌های علم، فناوری و نوآوری ایران در این اجلاس وارد ژنو در سوییس شد. ستاری در این سفر همچنین با حضور در آزمایشگاه "سرن" از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

 

«سرن» بزرگترین آزمایشگاهی است که در زمینه فیزیک هسته ای مشغول فعالیت است زمینه فعالیت اصلی این آزمایشگاه ساخت افزارهای شتابدهنده ذرات و دیگر زیربناها و ابزارهایی است که برای پژوهش های فیزیکی در انرژی های بالا استفاده می شوند.

 

همچنین بیش از ده هزار دانشمند از کشورهای مختلف با آزمایشگاه «سرن» همکاری دارند، دانشمندانی از کشورهای مختلفی همچون آمریکا، روسیه، ترکیه، پاکستان و ایران با این آزمایشگاه همکاری دارند که در حال حاضر ایران در آزمایش آشکارساز CMS و پروژه های شتابگر آینده FCC، CLIC و ارتقاء شتابگر LHC همکاری می کند ۹ نفر در فیزیک ذرات تجربی و ۸ نفر در فیزیک شتابگرهای دکتری خود را روی پروژه های «سرن» گرفته اند.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا