نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نابودی 120 هزار هکتار از جنگل های روسیه طی چند روز گذشته

اداره جنگلداری منطقه فدرال سیبری (forestry department of the Siberian federal district) در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : نود و پنج آتش سوزی در 118 هزار و 500 هکتار از پنج منطقه سیبری به شدت گسترش پیدا کرده است .

در بیست و چهار ساعت گذشته ده هزار هکتار به بخش های سیبری که درگیر آتش سوزی بوده اند ،  افزوده شده است . قابل ذکر است که تقریبا بیشتر آتش سوزی در جنگل های منطقه ترانس بایکال (Trans-Baikal Territory) قرار دارد که در حدود 114 هزار و 800 هکتار را در بر می گیرد .

بر اساس گزارش این اداره جنگلداری ، آتش سوزی فوق بخش هایی از جمهوری های بوریاتیا (Buryatia) و تووا (Tyva)، منطقه ایرکوتسک (Irkutsk) و سرزمین کراسنویارسک (Krasnoyarsk) را نیز تحت تاثیر قرار داده است .

قابل ذکر است که طی 24 ساعت گذشته 65 آتش سوزی در 13هزار و 600 هکتار از جنگل های منطقه فدرال سیبری خاموش شده است . آتش سوزی بخش های ترانس بایکال (Trans-Baikal) و سرزمین کراسنویارسک (Krasnoyarsk) ، جمهوری های آلتایی (Altai)، خاکاسیا (Khakassia)، بوریاتیا (Buryatia)، تووا (Tyva) و منطقه ایرکوتسک (Irkutsk) نیز توسط آتش نشانان اطفا و کنترل است .

از سوی دیگر بر اساس گزارش های رسمی ، سی و سه آتش سوزی بزرگ جنگلی در 13 هزار و 300 هکتار در بوریاتیا (Buryatia) و منطقه ترانس بایکال (Trans-Baikal) خاموش شده است .

عملیات مقابله با این آتش سوزی توسط سه هزار متخصص آتش نشانی با کمک 554 ماشین آتش نشانی در حال پیگیری است. یک ستاد پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در منطقه ایرکوتسک ، جمهوری آلتایی، جمهوری تووا، منطقه ترانس بایکال، در 18 بخش ولسوالی بوریاتیا و در یک ناحیه از سرزمین کراسنویارسک به وجود آمده است .

قابل توجه است که در سراسر سرزمین ترانس بایکال و جمهوری خاکاسیا ، در 19 بخش ولسوالی بوریاتیا و در یک منطقه از سرزمین کراسنویارسک ، وضعیت اضطراری اعلام شده است .

بر اساس گزارش های رسیده ، علت اصلی این فاجعه ، یک عامل انسانی بوده است. زمانی که کشاورزان تصمیم می گیرند، علف های خشک زمین های کشاورزی خود را بسوزانند ، بادهای قوی فصلی این آتش ها در بخش های دیگر گسترش داده و پخش می کند . از آغاز فصل آتش سوزی در مجموع 883 آتش سوزی در قلمرو حدودا 250 هزار هکتار در منطقه فدرال سیبری ثبت شده است .

منبع
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل