نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه ابزاری برای آموزش نحوه انتخاب رمز عبور قوی

در گزارشی که به مناسبت روز جهانی رمز عبور منتشر شد، با خطرناک ترین رمزهای عبور آشنا شدیم. باید به این نکته توجه داشت که آموزش ناکافی و آگاهی محدود  در مورد مدیریت رمز عبور، از جمله مهمترین دلایلی است که منجر به هک شدن و سرقت اطلاعات کاربران می شود.

(تصویر: google)

محققان مرکز CUPSL دانشگاه کارنگی ملون (CMU) با همکاری دانشگاه شیکاگو، در یک پروژه منبع باز (با قابلیت افزودن خدمات جدید)، ابزاری را توسعه داده اند که نحوه ایجاد یک رمز عبور قوی را به کاربر آموزش می دهد.

این دستاورد از آن جهت اهمیت دارد که درحال حاضر، هک کردن رمز عبور بیش از هر زمان دیگری آسان شده است؛ چراکه اغلب افراد در انتخاب رمز عبور قوی و تعویض دوره ای آن چندان دقت نمی کنند.

مقیاس رمز عبور، در حقیقت ابزاری است که افراد را از طریق آموزش دادن، به استفاده از رمز عبور قوی تر ترغیب می کند؛ رمز عبوری که براحتی قابل حدس زدن نباشد، از الگوهای تکراری (حروف یا اعداد) استفاده نکرده باشد، تاریخ تولد یا شماره شناسایی وی نباشد.  

(تصویر: CMU)

به عنوان مثال، اگر فردی برای رمز عبور کلمه password را انتخاب کند، این ابزار به کاربر هشدار می دهد که گزینه انتخابی یک رمز عبور بسیار متداول است که حساب شما را در معرض خطر هک شدن قرار می دهد.

همچنین این ابزار به کاربر تذکر می دهد که از یک رمز عبور برای حساب های کاربری مختلف استفاده نکند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: CMU

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل