ساخت آجر از خاک ماه

به گزارش سیناپرس به نقل از  ایرنا از ساینس دیلی، این کوره نور خورشید را به پرتوهای متمرکز داغی تبدیل می‌کند که قادر است خاک شبیه‌سازی شده را ذوب کند تا به شکل موردنظر درآید.
محققان این کوره خورشیدی را روی یک میز چاپگر سه‌بعدی راه‌اندازی کردند و با استفاده از آن لایه‌های خاک شبیه‌سازی شده به قطر 0.1 میلیمتر را تا هزار درجه سانتیگراد حرارت دادند تا ذوب شود. در این آزمایش که پنج ساعت به طول انجامید محققان توانستند یک آجر به ابعاد 20×10×3 سانتیمتر تولید کنند. 
به اعتقاد محققان این شیوه برای ساخت بنا در ماه کاملا مناسب است و با استفاده از آن آجرهایی به سختی سنگ گچ تولید می‌شود؛ البته با توجه به این که آزمایشات محققان در محیط استاندارد آزمایشگاه انجام شده، لازم است قبل از انتقال این فناوری به ماه، آزمایشات دیگری در محیطی با شرایط سطح ماه از جمله خلاء و شرایط دمایی شبیه‌سازی شده، انجام پذیرد.
یکی از چالش‌های پیش رو برای اسکان در ماه و سایر سیارات، منابع مورد نیاز برای ساخت زیستگاه در آن سیارات است. مناسب‌ترین راهکار این چالش، استفاده از منابع اولیه موجود در سیاره موردنظر و یافتن روش‌هایی برای استفاده از این منابع به عنوان اجزای اولیه ساخت زیستگاه‌های انسان است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا