نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

3 موضوع اصلی در ترسیم پیشرفت

به گزارش سیناپرس از ایسنا، علیرضا صدرا امروز در ششمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، با بیان اینکه گفتمان‌سازی، سندنگاری (سندسازی) و الگوسازی پیشرفت سه موضوع اصلی در طراحی الگو است، در توضیح محور اول گفت: با توجه با اینکه خلا نظریه پیشرفت را داشتیم، مبنای اصلی در بحث‌های اولیه حول محور این موضوع است.

رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: البته آنچه که مسلم بوده، این است که طرح مساله پیشرفت فقط مباحث مادی را در برنمی‌گیرد، بلکه هر دو بعد مادی و معنوی، ظاهری و باطنی و کنش و رفتار و ارزش و بینش را مد نظر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی همراه با توسعه سیاسی، اجتماعی و تعالی معنوی، اخلاقی و فرهنگی مورد نظر است، گفت: نیاز داریم به صورت جدی نظریه سازی و گفتمان‌سازی را در موضوع پیشرفت در دستور کار قرار دهیم تا الگو به خوبی معماری شود.

وی با اشاره به محور دوم (سندسازی و سند نگاری) اظهار کرد: تبیین علمی و ترسیم عملی الگو از جمله مراحل الگوسازی هستند که در این راستا ترویج عمومی الگو در محفل نخبگان، محافل عمومی و در دولت مطرح می‌شود.

صدرا با بیان اینکه محورهای پنج گانه‌ای در مرکز الگو تدوین شده است، گفت: این محورها در معرض نقد افکار نخبگان قرار داده شده که حاصل آن الگوی پایه است.

وی افزود: اصول هر سند و متنی قاعدتا باید محکمات و تفسیرناپذیر باشد، لذا تمام این محورها را در اصول‌هایی می‌توان مطرح کرد.

صدرا همچنین به محور سوم (الگوسازی پیشرفت) اشاره کرد و گفت: نقطه آغاز هر تحول و الگوسازی در کشور تحول دولت است که دولت از دولت همه کاره و هیچ کاره به دولت هادی و معمار تبدیل شود.

وی تاکید کرد: در صورت مطرح شدن این موضوع به نظر می‌رسد که الگوسازی ترسیم شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل