نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نشست جهانی آب برگزار شد

در عصر کنونی، مدیریت منابع آب دیگر به معنای زندگی در انزوا نیست. انقلاب دیجیتالی نشان می دهد که استفاده از مدل های کسب و کار به سرعت درحال تکامل هستند. (حجم بالای) داده ها، مشتریان و جهان درحال توسعه را توانمند ساخته و در پویایی سنتی صنعت آب اختلال ایجاد کرده است.

طی سال های اخیر، اوبر، Airbnb و آمازون، انقلابی در بخش حمل و نقل، محل سکونت و تجارت ایجاد کرده اند؛ حال باید پرسید که چه کسی در بخش آب انقلاب و دگرگونی ایجاد خواهد کرد؟ چگونه می توانیم مطمئن باشیم که بودجه و نوآوری های سال های اخیر در بخش آب در مسیر درست مصرف خواهند شد؟

(تصویر: watermeetsmoney)

اینها سوالاتی بودند که کارشناسان و فعالان صنعت آب از نقاط مختلف جهان، در نشست جهانی آب (Global Water Summit 2017) تلاش کردند که به آنها پاسخ دهند.

در مدت 2 روز برگزاری این نشست در مجموع 173 سخنرانی از سوی متخصصان، کارشناسان و فعالان صنعت آب از سراسر جهان ارائه شد.

همچنین پیش از برگزاری این نشست دو روزه، کارگاه ویژه ای تحت عنوان "تعامل و ایجاد مشارکت: آینده بخش آب ایران" با حضور کارشناسانی از ایران و سایر کشورهای جهان در مرکز همایش ها و کنفرانس های مادرید برگزار شد.

(تصویر: watermeetsmoney)

در این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان با برخی از ریسک های مرتبط با مشارکت در پروژه های بازار آب ایران، یافتن شرکای تجاری مناسب برای دستیابی به سود مناسب و برخی مسائل سیاسی مرتبط آشنا شدند.

جواد حاجیانی بوشهری، مجتبی احمدخان (شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور)، حمیدرضا کاشفی (شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور)، رویا منصوری، پویان پورجم، محمدحسین قلی زاده زحمت کش، امیرحسین رقیمی، علیرضا بازرگان، سخنرانان کارگاه "تعامل و ایجاد مشارکت: آینده بخش آب ایران" بودند.

جوایز Global Water Summit 2017

شرکت آب و فاضلاب سال (Water Company of the Year): شرکت اسپانیایی ACCIONA Agua

شرکت آب شیرین کن سال (Desalination Company of the Year): شرکت کره ای Doosan Heavy Industries and Construction

سیستم هوشمند آب (Smart Water Company of the Year): شرکت فرانسوی SUEZ

دستاورد قابل توجه در فناوری آب (Breakthrough Water Technology Company of the Year): شرکت آمریکایی Water Planet

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل