مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از حضور و فعالیت بیش از ۲۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی شامل شبکههای مختلف صدا و سیما، رسانههای مکتوب، خبرگزاریها و پایگاههای خبری و رسانههای خارجی برای پوشش خبری سومین کنفوبیشن گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو خبر داد.
سیدمحمدرضا جوادی با تأکید بر نقش کلیدی رسانهها در توسعه گردشگری سلامت افزود: این رویداد بینالمللی ظرفیت مناسبی برای معرفی توانمندیهای گردشگری سلامت ایران، بهویژه در استان همدان، فراهم کرده است.
وی با تأکید بر اهمیت اطلاعرسانی و تبلیغات در عرصه گردشگری اظهار کرد: بدون بهرهگیری از رسانهها و ابزارهای نوین اطلاعرسانی، توسعه گردشگری بهویژه در حوزه سلامت، امکانپذیر نیست. رسانهها نقش مهمی در اعتمادسازی، معرفی خدمات و جلب گردشگران خارجی دارند.
رئیس کمیتهاطلاعرسانی سومین کنفوبیشن گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو با اشاره به نقش رسانهها در تصویرسازی مثبت از مقاصد گردشگری، افزود: خبرنگاران میتوانند با تولید محتوای حرفهای و ارائه گزارشهای میدانی، چهرهای واقعی و جذاب از توانمندیهای درمانی و فرهنگی استان همدان به جهانیان معرفی کنند. این موضوع علاوه بر توسعه اقتصادی، به ارتقاء جایگاه ایران در عرصه دیپلماسی سلامت نیز کمک میکند.
جوادی همچنین از همکاری گسترده رسانههای استانی، ملی و بینالمللی در پوشش این رویداد خبر داد و افزود: همدان به عنوان یکی از قطبهای گردشگری تاریخی و درمانی کشور، میزبان شایستهای برای این کنفوبیشن است و اطلاعرسانی دقیق و گسترده آن، زمینهساز افزایش سرمایهگذاری و حضور بیشتر گردشگران خارجی خواهد بود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران به ویژه صدا و سیما، روزنامههای ملی و محلی، خبرگزاریها، پایگاههای خبری، نشریات محلی و تخصصی در پوشش اخبار این رویداد اظهار امیدواری کرد بار دیگر نام و آوازه همدان در دنیا طنینانداز شود.
گزارش: فاطمه عزیزی هرمز