کشف ساختار ضد آلزایمر در مکزیک

بیماری آلزایمر یکی از مشکلات شایع در جوامع انسانی حال حاضر محسوب شده و در زندگی بسیاری از افراد در سنین مختلف و به ویژه کهنسالان ، اختلال  ایجاد کرده است .  پژوهشگران طی سال های گذشته به طور جدی در پی یافتن راهکاری جهت مبارزه با این بیماری بوده و در تلاش برای ساخت داروئی مفید برای درمان آن  هستند .

به تازگی تیمی از پژوهشگران مرکز تحقیقات و مطالعات پیشرفته Center for Research and Advanced Studies در کشور مکزیک که با نام Cinvestav شهرت دارد ، موفق به ارائه روش درمانی جدیدی برای مداوای آلزایمر شده اند که به صورت ترکیبی عمل می کند . بر اساس گزارش رسمی این مرکز تحقیقاتی ، داروی فوق بر پایه مواد تشکیل دهنده نوعی موجود دریایی ساخته شده است .

این جانور بری اوزوا Bryozoa نام دارد که از  راسته جانوران آبزی بی استخوان محسوب می شود که ظاهری شبیه به خزه دارد . داروی ساخته شده از این جانور سبب ایجاد نوعی ترکیب شیمیائی می شود که از تجزیه آنزیم های موثر بر سیستم کولینرژیک cholinergic که نقشی بسیار مهم و کلیدی در حافظه و یادگیری دارد ، جلوگیری می کند .

پژوهشگران امیدوارند استفاده از این دارو ، گامی بزرگ برای مهار و مبارزه با بیماری آلزایمر و اختلال حواس محسوب شود  .