پرتاب ماهواره سنتناریو توسط مکزیک

به گفته رویز اسپارزا وزیر ارتباطات مکزیک ماهواره‌ای که امنیت ملی را تقویت خواهد کرد بر روی باند ال فعال خواهد شد. بهینه‌سازی ارتباطات تلفن همراه برای مردم، وسایل نقلیه، کشتی‌ها و ماهواره‌ها از دیگر قابلیت‌های فنی این ماهواره است. ماهواره سنتناریو  توسط بوئینگ ساخته شده و این ماهواره با طول عمر 15 ساله، هزینه‌ای در حدود 23.3 میلیارد پزو در برداشته است و همچنین خدمات تلفن همراه و مخابراتی را به خصوص در مناطق روستایی و دورافتاده ارائه خواهد کرد و با پرتاب ماهواره مخابراتی مورلوس-3 در پایان سال جاری کامل خواهد شد.

به گفته وزیر ارتباطات مکزیک باند تلفن همراه برای عملیات‌های امنیت ملی بسیار مفید است و علاوه بر ارائه خدمات در این حوزه، برای مقاصد غیر نظامی نیز استفاده خواهد شد. ماهواره سنتناریو در پاسخ‌گویی دولت به بلایای طبیعی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به طور مثال در طوفانی که سال گذشته در سور کالیفرنیا رخ داد، ارائه پهنای باند اضافی می‌توانست کمک شایانی به دولت کند. این ماهواره قرار بود در نیمه اول سال 2014 به فضا پرتاب شود ولی به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی و تراکم سفارشات در مجتمع فضایی بایکونور قزاقستان، پرتاب تاکنون به تعویق افتاده است.

دومین ماهواره مکزیک ده ماه پس از پرتاب، عملیات خود را آغاز خواهد کرد و این زمان برای قرارگیری ماهواره در مدار و استقرار آنتن و تست اجرا در نظر گرفته شده است. طبق گزارشات، این ماهواره ظرفیت ارائه اتصالات پهن باند برای 150 هزار دستگاه و یا اتصال صوتی 2 میلیون کاربر را فراهم خواهد کرد.

بای سنتناریو اولین ماهواره از برنامه ماهواره‌ای مکزیک بوده است که دو سال پیش به فضا پرتاب شد و هدف از پرتاب آن ارائه خدمات اینترنتی اعلام شد. قایل ذکر است این ماهواره‌ها از ایستگاه‌های زمینی در ایزتاپالاپا در سونورا و هرموسیو کنترل می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا