دوازدهمین دوره «جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران»، لوح ویژه ستاره ارتباطی مدیر ارشد و لوح و نشان ویژه ستاره ملی «روابط عمومی تحولآفرین با هوش مصنوعی» را به ایرانسل اعطا کرد.
.
به گزارش خبرگزاری سینا، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، ۲۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۴، همزمان با هفته ارتباطات و روابطعمومی، برای پنجمین سال متوالی در جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران و آیین نکوداشت روز ملی روابط عمومی، مورد تقدیر و شایسته دریافت نشان ویژه شد.
مراسم پایانی دوازدهمین دوره این جشنواره، با حضور الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاعرسانی دولت، شماری از فعالان ارتباطی ایرانی و بینالمللی و نیز قرائت پیام ناتاشا پاولوویچ بوخاس رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA)، در سالن همایشهای کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
در این مراسم، پیام رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA)، قرائت شد. خانم پاولوویچ بوخاس در این پیام، ضمن تبریک این روز به فعالان حوزه روابط عمومی ایران و برگزارکنندگان رویداد، بر اهمیت نقش روابط عمومی در ارتقای تابآوری اجتماعی تأکید کرد و از همکاریهای اخیر IPRA با دانشگاهیان و متخصصان جهانی برای تبیین این نقش، سخن گفت.
رئیس IPRA در ادامه با اشاره به مقالهای با عنوان «استانداردهای اخلاقی و دستورالعملهای استفاده از هوش مصنوعی (AI) در روابط عمومی»، استفاده مسئولانه و اخلاقمدار از فناوریهای نوین بهویژه هوش مصنوعی را عاملی مهم در بهبود تابآوری و تحقق ارتباطات شفاف و مؤثر در عصر دیجیتال دانست.
وی با اشاره به هفتادمین سالروز تأسیس IPRA، ارتباطات اخلاقی را محور مأموریتهای این انجمن برشمرد و تأکید کرد که هوش مصنوعی، ضمن فراهم آوردن فرصتهایی برای تولید محتوا و تحلیل داده، چالشهایی نیز در زمینه دقت، حقیقت، حریم خصوصی و مسئولیتپذیری ایجاد میکند.
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت در این مراسم با تأکید بر نقش پررنگ شبکههای اجتماعی در فضای ارتباطی امروز، بر ضرورت بهرهگیری هوشمندانه و مؤثر روابط عمومیها از این بسترها تأکید کرد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف روابط عمومیها، ایجاد ارتباطی درست، شفاف و صادقانه با مردم است، افزود: این تعامل سازنده زمینهساز شکلگیری اعتماد عمومی و سازمانی خواهد بود که خود، سرمایهای ارزشمند و اساسی برای هر نهاد به شمار میرود.
دو نشان ویژه جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران برای ایرانسل
در این جشنواره، با عنایت به رأی هیئت داوران و با کسب بالاترین امتیازهای لازم از ارزیابیهای تخصصی، نشان ویژه «ستاره ارتباطی مدیر ارشد»، به دلیل شخصیت و منش ارتباطی، روحیه تعاملی و نقش تعیینکننده در بهبود ارتباط با ذینفعان و نگاه تعالیجویانه به حوزه ارتباطات، روابط عمومی، رسانه و افکار عمومی، به مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل اعطا شد.
همچنین روابط عمومی ایرانسل با عنایت به رأی هیئت داوران و به عنوان تنها اپراتور تلفنهمراه، به دلیل درخشش در عرصههای مختلف ارتباطی به ویژه ایجاد و توسعه روابط عمومی تحولآفرین با کاربرد هوش مصنوعی در فعالیتهای ارتباطی یک سال اخیر، موفق شد لوح سپاس و نشان ویژه ستاره ملی «روابط عمومی تحول آفرین با هوش مصنوعی» ایران را دریافت کند.
ایرانسل، بهعنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همواره در مسیر نوآوری و بهرهگیری از فناوریهای نوین، بهویژه در حوزه هوش مصنوعی، گام برداشته و توانسته است با ارائه راهکارهای هوشمند ارتباطی و تقویت زیرساختهای دیجیتال، نقش مؤثری در توسعه ارتباطات کشور ایفا کند. همچنین روابط عمومی ایرانسل، همگام با اهداف خود در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، همواره تلاش کرده است با بهرهگیری از فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی، ارتباط خود را با افکار عمومی، پاسخگویی به رسانهها و مدیریت ارتباط با ذینفعان، بیش از پیش تقویت کند. این اپراتور با تمرکز بر تحول دیجیتال و تعامل مؤثر با ذینفعان، جایگاهی پیشرو در صنعت فناوریاطلاعات و ارتباطات ایران به دست آورده است.