وب اثر مستقیمی روی زندگی انسان ها دارد

استفان استب، سردبیر مجله تخصصی الزویر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا به تفاوت کنفرانس های ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: معمولا کنفرانس‌های ملی می تواند نقش مفید و سازنده ای در جامعه داشته باشند و جامعه و مردم را بیشتر به امر مقاله نویسی ترغیب کنند اما کنفرانس های بین المللی به لحاظ جایگاه علمی بالا،اهمیت ویژه تری در جامعه دانشگاهی دارند.به عنوان مثال  کنفرانس بین المللی Science Web Semantic از نظر علمی بسیار بالاست و مقاله هایی ارایه شده آن از نظر آکادمیک و علمی از اهمیت بالایی برخودار است.

وی با اشاره به اهمیت کنفرانس هایی با عنوان وب و وب پژوهشی افزود: وب و وب شناسی اهمیت خاصی در دنیای امروز دارد به طوری که حتی روی زندگی خصوصی انسان ها اثر مستقیم گذاشته است. هیچ وجهی از زندگی انسان نیست که وب و وب شناسی در آن اثر مستقیم در آن نداشته باشد.همچنین امروزه وب برای گرد آوری اطلاعات در تجارت و امور دولتی از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سوال که نخستین کنفرانس وب پژوهی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: من هنوز فرصت نکرده ام کنفرانس را از نظر کیفی ارزیابی کنم زیرا به زبان فارسی آشنایی کامل ندارم و ارایه مقاله‌ها هم به زبان فارسی هستند. از سوی دیگر به دلیل سخنرانی در ورک شاپ فرصت کافی برای ارزیابی این کنفرانس نداشتم. برای دنبال کردن و بررسی کردن مقالات علمی نیاز به وقت و زمان کافی داریم.

وی در پایان اظهار کرد: این کنفرانس نقش مهمی در  تبادل نظر و آشنایی بیشتر محققان با یکدیگر را فراهم کرده است اما نباید تنها به این امر اکتفا کرد بلکه باید با گرفتن ایده از سایر کنفرانس‌ها به بررسی پژوهش های انجام شده چند کشور در این زمینه پرداخت. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا