نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارائه ۸ هزار محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی سالن خلیج فارس از ساعت ۹ تا ۱۷ برگزار می شود.

در پنجمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران هشت هزار و ۹۷۸ محصول ارائه می شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری براساس سطح بندی محصولات ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از هزینه خرید محصولات سطح یک تا سه، مراکز علمی و پژوهشی دولتی را تا سقف معینی پرداخت می‌کند و شرکت‌های خصوصی خریدار نیز می‌توانند از تسهیلات لیزینگ نمایشگاه استفاده کنند. این تسهیلات با سقف معینی از سوی صندوق نواوری و شکوفایی به خریداران ارائه می شود.

سطح‌بندی محصولات حضور یافته در این نمایشگاه در چهار سطح و بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان بومی سازی محصول انجام می شود.

در این سطح بندی مجموعه‌ دانش، مهارت، فرآیندها، سامانه‌ها، ابزارآلات و پژوهش‌ها برای طراحی، ساخت، استفاده، نگهداری و تحقیق و توسعه‌ محصول مورد نظر قرار میگیرد.

ارزیابی فنی هر محصول بر اساس ارزیابی زیربخش‌های الکترونیک، مکانیک، نرم‌افزار، اتوماسیون و مونتاژ انجام پذیرفته و سطح طراحی، سطح ساخت و تولید، سطح کارایی و سطح نگهداری و تحقیق و توسعه، به دقت ارزیابی و مشخص شده است.

در حال حاضر اطلاعات ۸ هزار و ۹۷۸ مدل- محصول از ۳۸۶ شرکت برای حضور در این نمایشگاه مشخص شده است.

همچنین در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی نمایشگاه با موضوعات متنوعی برگزار می‌شود. ۲ کارگاه عمومی با موضوع آشنایی با ابزارهای بورس کالا توسط شرکت بورس کالای ایران و ۲ کارگاه عمومی دیگر با موضوع مالکیت فکری توسط کانون پتنت ایران نیز برگزار خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل