کمپین حمایت از زوجین نابارور

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، دکتر محمد مهدی آخوندی، رییس این انجمن و کمپین حمایت از زوجین نابارور در تشریح ضرورت برگزاری این کمپین گفت: با استناد به آمار سال 1395، سرشماری نفوس و مسکن و بررسی های حدود بیست و چهار میلیون و دویست هزار جمعیت خانوار کشور و آمار بیست درصدی ناباروری، میزان زوج های نابارور کشور قریب به 5 میلیون زوج می باشد، در صورتی که نیمی از آنها نیازمند خدمات پیشرفته لقاح خارج رحمی باشند، حداقل 5/2 میلیون زوج نابارور بایستی از این امکان استفاده نمایند و این در حالیست که ظرفیت مراکز درمان ناباروری کشور توان انجام بیش از 50 هزار سیکل درمان ناباروری را ندارند.

آخوندی در ادامه با بیان هدف برگزاری این کمپین افزود: اقدام ابتکاری انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، همزمان با برگزاری کنگره تولید مثل در سال 1395، در برگزاری کمپین کمک به زوجین نابارور ، در دسترس قرار دادن امکانات تشخیصی و مشاوره ای مراکز پیشرفته لقاح خارج رحمی سراسر کشور به مدت یک روز برای زوج های ناباروری  است که تاکنون امکان بررسی علل و نحوه درمان خود را نداشته اند.

وی همچنین خاطرنشان شد: در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری، انجمن علمی جنین شناسی مجددا کمپین کمک به بیماران نابارور را به مدت 3 روز برگزار خواهد نمود.

رییس کمپین کمک به زوجین نابارور عنوان کرد: زوجین نابارور می توانند با مراجعه به سایت https://barvari.org و گروه تلگرامی barvariorg@  امکان ثبت نام و بهره گیری از بررسی و مشاوره رایگان علت ناباروری و نحوه درمان خود را داشته باشند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: رسانه های دیداری و شنیداری از هر گونه همکاری در این امر و فراهم نمودن فضای بحث و گفت و گوی علمی و تخصصی برای آشنایی زوجین نابارور در هفته منتهی به روز ملی جمعیت، فروگذار ننمایند.

آخوندی تصریح کرد: متخصصین درمان ناباروری و سلامت باروری تلاش خواهند نمود تا اطلاع رسانی در مورد درمان های پیشرفته ناباروی، حفظ بارداری و داشتن فرزند سالم به نحو شایسته ای همکاری نمایند.

لازم به دکر است متعاقبا اسامی مراکز درمان ناباروری که برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند جهت هماهنگی و مراجعه زوجین به این مراکز در سراسر کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا