دبیر اجرایی نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری اینوتکس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری سینا ، درباره ضرورت برگزاری این نمایشگاه در حوزه زیستبوم نوآوری و فناوری و ماموریتهای محول شده در این نمایشگاه صحبت کرد.
پریسا ساسانی: سجاد رجبی گفت: نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری از سال ۲۰۱۳ با هدف ارتقا کشور در حوزه نوآوری و فناوری و جمع کردن زیستبوم نوآوری و فناوری از طریق ۳ ماموریت توسعه شبکهسازی، گسترش همکاریهای تجاری و سرمایهگذاری شکل گرفت و تا کنون سیزده دوره آن برگزار شده و وارد چهاردهمین دوره از برگزاری این رویداد تخصصی شده است.
دبیر اجرایی نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری اینوتکس با تشریح ماموریت این نمایشگاه اظهار داشت: اینوتکس ذیل هر کدام از ماموریتهای تعریف شده؛ علاوه بر بخش نمایشگاهی که با حضور همه اجزای زیستبوم از جمله شتابدهندهها، مراکز نوآوری، پارکهای علم و فناوری، صندوقهای خطرپذیر، شرکتهای فناوری و سازمانها و مراکز ارائهکننده خدمات و صنایع بزرگ برگزار میشود؛ دارای بخشهای مختلف رویدادی نیز است که بتواند ارتباط بین بازیگران مختلف را تقویت کند.
وی با اشاره به این مطلب که رویداد اینوتکس با نگاه به آینده موضوع هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار داده است؛ گفت: رویداد بینالمللی نوآوری و فناوری به ایستگاه آینده میپردازد. این بخش با هدف بررسی تکنولوژیهای اثرگذار و شکلدهنده آینده به موضوعاتی همچون هوش مصنوعی از طریق ارائه سخنرانی و پنلهای تخصصی توسط صاحبنظران و افراد اثرگذار شرکتهای فناور کشور میپردازد.
بیشتر بخوانید:
تجربه لمس فناوری های آینده در رویداد تجربه فناوری اینوتکس ۲۰۲۵
رونمایی از محصولات فناورانه برتر کشور در اینوتکس ۲۰۲۵/آخرین فرصت ثبتنام ۲۵ فروردین اعلام شد
دبیر اجرایی نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری اینوتکس در پاسخ به سئوال دیگر خبرگزاری سینا، درباره ایستگاه کسب و کار گفت: استیج اینوتکس با بررسی موضوعات عمومی و روزمره کسبوکار، مهاجرت سرمایههای انسانی، نحوه استفاده از این ظرفیتها، طی کردن فرایند کسبوکارها و استراتژیهای خروج برنامههای ویژهای ترتیب داده است. در همین راستا حکمرانی اینوتکس به مسائل حکمرانی زیستبوم نوآوری و فناوری، مشارکت شرکتها و کسبوکارها در طراحی قوانین و رفع ناترازیهای پیشبینیشده در قانون هفتم پیشرفت نیز مورد بررسی قرار میگیرد.
رجبی ادامه داد: در این رویداد جلسههای ارزیابی ویژه به منظور سرمایهگذاری در استارتاپها و شرکتهای فناور طراحی شده که از جمله آن میتوان به رویداد کافه سرمایه اشاره کرد. در این رویداد جلساتی بین سرمایهگذاران و استارتاپها طراحی و اجرا میشود و بعد از نمایشگاه هم این جلسات ادامه دارد تا نتایج آن پیگیری شود.
دبیر اجرایی نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری اینوتکس یادآور شد: همچنین اینوتکس پیچ، رویدادی است که به شناسایی تیمهای نخبه و حاضر در سراسر کشور میپردازد. این رویداد در ۷ استان کشور برگزار میشود و از هر استان دو برنده به فینال رقابتها راه پیدا میکنند و در مقابل سرمایهگذاران و مدیران شتابدهندهها موضوع فعالیت خود را ارائه میکنند که بهترین آنها انتخاب میشوند.
این مدیر علمی خاطرنشان کرد: رقابت اینوتکس به منظور رقابت تیمهای استارتاپی و دانشبنیانی که به دنبال جذب سرمایه هستند برگزار میشود. این رقابت با همین شیوه در زمینه پژوهشی و TRLهای پایینتر نیز با عنوان رقابت پژوهشهای کاربردی مسئله محور به شناسایی نخبگان دانشگاهی در سراسر کشور میپردازد.
وی در پایان تاکید کرد: به صورت کلی حدود ۲۰ رویداد ترویجی و تجاری در نمایشگاه برگزار میشود که عزیزان برای اطلاع میتوانند به سایت inotex.com مراجعه کنند. این نمایشگاه تخصصی از تاریخ 9 تا 12 اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار میشود.