بیماران پیش از جراحی ورزش کنند

ورزشکاران قبل از انجام هر مسابقه، به تمرینات آماده سازی از لحاظ جسمی و روحی نیاز دارند. بیماران نیز برای ورود به بیمارستان، به شرایط آمادگی جسمی و روحی مشابه ورزشکاران نیاز دارند تا بتوانند روند درمان را سریعتر طی کنند.

این سومین باری است که محققان، ایده تمریناتی مشابه آماده سازی ورزشکاران را برای بیماران در آستانه عمل جراحی پیشنهاد می دهند.  

به گزارش سیناپرس، رعایت نکات حداقلی درخصوص رژیم غذایی و سلامت روان می تواند به بازگشت سریعتر بیمار به منزل و درنتیجه، کاهش هزینه های درمانی و بیمه منجر شود؛ اما اغلب ارائه دهندگان خدمات و مراقبت های بهداشتی- درمانی از توجه به این موضوع مهم غافل اند.

تمرینات عمومی تناسب اندام و کاهش استرس، به بیماران کمک می کند تا روند بهبود پس از عمل جراحی را سریعتر طی کرده و زودتر از بیمارستان ترخیص شوند.

به گفته دکتر مایکل انگلسب، جراح پیوند اعضا در دانشگاه میشیگان، هرچه بیمار بتواند خود را از لحاظ شرایط جسمی و روحی بیشتر مدیریت کند، سریعتر روند درمان را طی کرده و از بیمارستان مرخص خواهد شد.

نتایج این مطالعه بلندمدت نشان داد، رعایت اصول عمومی تناسب اندام و کاهش استرس، می تواند متوسط مدت زمان بستری بیمار پس از عمل جراحی را – در مقایسه با گروه کنترل – از 7 به 5 روز کاهش دهد. این اقدام در عین حال منجر به کاهش 30 درصدی هزینه های پزشکی می شود.

به گفته محققان، ترویج عادات زندگی سالم از سوی پزشکان شامل: ورزش کردن، رژیم غذایی سالم و ترک سیگار در همه شرایط، بویژه پیش از انجام عمل جراحی، بسیار حائز اهمیت است و بیماران با تقویت سیستم عمومی بدن و برطرف کردن نقاط ضعف از جمله اضافه وزن، روند درمان را سریعتر طی خواهند کرد.

نتایج این مطالعه در مجله Surgery منتشر شد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: sciencedaily

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا