ساخت داروی جدید برای مداوای آسم

پژوهشگران ایتالیائی به تازگی اعلام کردند که موفق به کشف روش درمانی جدیدی برای مداوای بیماری آسم شده اند .  بیش از شش درصد مردم این کشور به این بیماری مبتلا هستند .

جزئیات این خبر و ویژگی های درمانی داروی جدید  به طور رسمی در کنگره ملی انجمن آلرژی ، آسم و مصونیت بالینی Italian Society of Allergy, Asthma and Clinic Immunology (Siaaic) کشور ایتالیا که در هفته جاری به میزبانی شهر بولونیا برگزار شد ، اعلام شده است .

به گفته متخصصان ، هدف اصلی این روش درمانی ، مداوای بیماری آسم با استفاده از دوز کمتر دارو ، عوارض جانبی محدودتر و همچنین تاثیرات مضاعف و بیشتر ، در سلامت بیماران اعلام شده است .

این روش شامل درمان بهتر آلرژی و بالا بردن سیستم ایمنی بدن است که زمینه ساز بروز آسم می شوند .

بیماری آسم یک نوع التهاب مزمن مجرای تنفسی محسوب می شود که دارای نشانه هایی از جمله انقباض لوله های تنفسی ، سرفه ، تنگی نفس و خس خس کردن سینه است . این بیماری دارای علائم متغیر و بازگشت پذیر بوده و پژوهشگران اعتقاد دارند که عوامل متعددی از جمله تاثیرات محیطی و ژنتیکی در بروز آن دخیل هستند . تشخیص این بیماری بر اساس الگوی علائم ، پاسخ به روش های درمانی و اسپیرومتری صورت می گیرد .

نرخ جهانی آسم بین دهه ۱۹۶۰ تا سال ۲۰۰۸ به طور قابل توجهی افزایش یافته است و از دهه ۱۹۷۰ به بعد ، از آن به‌عنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی یاد می‌شود .  نرخ آسم در کشورهای توسعه یافته از اواسط دهه ۱۹۹۰ ثابت شده است و اخیراً نرخ آن به‌طور عمده در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است .