انتشار کتاب اپی ژنتیک در سرطان

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این کتاب توسط دکتر پروین مهدی پور تالیف شده است.کتاب اپی ژنتیک در سرطان به بررسی استراتژی های اپی ژنتیکی و ارتباط بنیادی آن با سرطان می پردازد.

این کتاب همچنین پارادایم های مختلفی را در ژنتیک سرطان و کاربرد آن در بالین وبهبود سبک زندگی ارائه می کند.

این کتاب نگاه هدفمند برای درمان انواع مختلفی از سرطان با ارائه نتایج تحقیقات مختلف در حیطه تکامل تدریجی اپی ژنتیک دارد. تبدیل نتایج تحقیقات مختلف به طراحی های درمانی هدف اصلی این کتاب است.

در این کتاب چگونگی تشخیص، درمان و کنترل سرطان را با توجه به ارتباط ژن های مختلف براساس درمان مبتنی بر متیلوم مناسب، می توان یافت.

کتاب حاضر توسط انتشارات اشپرینگر به چاپ رسیده است و مشتمل بر 17 فصل و 526 صفحه است. فصل های اول جنبه های بنیادی اپی ژنتیک در تومورهای مغزی مورد بررسی قرار می گیرد و فصل های بعدی به نقش اپی ژنتیک در سرطان های مختلف می پردازند.

فصل آخر نیز نگاه تکاملی به اپی ژنتیک دارد و اپی ژنتیک را فراتر از متیلاسیون و تغییرات هیستونی در ایجاد سرطان می داند.

این کتاب برای محققان رشته های علوم پزشکی و همچنین رشته های تغذیه، شیمی صنعتی و رشته های مرتبط دارویی می تواند مفید باشد.

این کتاب به صورت آنلاین از طریق آدرس ttp://www.springer.com/gp/book/9789401796385 قابل دسترس است .