شیراز در طلایی‌ترین دوران سرمایه‌گذاری/ تلاش برای تبدیل شدن به پایتخت سرمایه‌گذاری کشور

در هفتمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز با موضوع «بازاریابی و آوازه‌سازی فرصت‌ها» بر قرارگرفتن شیراز در دوران طلایی خود و شهر پایدار سرمایه‌گذاری تأکید و از تلاش شهرداری این کلان‌شهر برای تبدیل آن به پایتخت سرمایه‌گذاری سخن گفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، پنج بهمن‌ماه  در این نشست، اظهار کرد: طی دوره سه سال گذشته شاهد زمینه‌سازی و عهد مسئولانی همچون شهردار شیراز و معاون امور گردشگری و زائران استانداری فارس در حوزه رشد و توسعه سرمایه‌گذاری و آوازه‌سازی در شهر شیراز با محوریت مدیریت شهری بوده‌ایم.

به گفته سید ابراهیم حسینی؛ در حوزه سرمایه‌گذاری بسترهایی آماده است که ازجمله آن می‌توان به ظرفیت مطلوب کلان‌شهر شیراز در این حوزه و رقابت‌پذیری هم اشاره کرد و مدیران شهری ما هم اراده خوبی در این زمینه دارند و یک‌ششم برنامه آینده شورا و شهرداری شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی تأکید کرد: عزم مدیریت شهری شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری جزم است و در یک دوره دوساله، ۳۵ هزار میلیارد تومان در شهر شیراز سرمایه‌گذاری شده و در سال ۱۴۰۳ هم شهرداری شیراز ۲۴ هزار میلیارد تومان تکلیف سرمایه‌گذاری دارد.

حسینی تکلیف شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۲ در حوزه سرمایه‌گذاری را ۸۰۰ میلیارد تومان تنها برای خرید زمین در خصوص سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: ۱۱ درصد بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۴ هم درآمدهای پیشنهادی برای برنامه‌های حوزه سرمایه‌گذاری است که نشان از اراده شورای اسلامی و شهرداری شیراز در این مسیر دارد.

وی همچنین با اشاره به فرهنگ‌سازی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مناسب سبب شده تا مردم هم با موضوعات سرمایه‌گذاری همراه شوند و گفتمان سرمایه‌گذاری در شهر شکل گرفته است و شهر مقدس شیراز در سرمایه‌گذاری می‌تواند به یک نماد تبدیل شود و از نظر صاحب‌نظران استقبال می‌کنیم تا شیراز در سرمایه‌گذاری آوازه ملی پیدا کند.

شهردار شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه تقریبا به یک مدل سرمایه‌گذاری رسیده‌ایم، اظهار کرد: تلاش در حوزه سرمایه‌گذاری دشواری‌های خود را دارد و امروز این نوید را می دهم که این کلان‌شهر  در طلایی ترین دوران خود به سر می‌برد.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه مدیریت شهری همواره به کار و تلاش ادامه داده است، در آستانه سال جدید نوید داد: یکی از ردیف‌های بودجه شهرداری شیراز در متمم حدود ۴ هزار میلیارد تومان از بودجه ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی حاصل از درآمد سرمایه‌گذاری بوده است و در بودجه پیشنهادی سال آتی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان ردیف پیشنهادی حاصل از سرمایه‌گذاری است که نشان از اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز دارد.

وی با اشاره به ملکی که مقرر بود به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست شورای ششم، به فروش برسد، افزود: مدیریت شهری اجازه فروش این ملک را نداد و امروز قیمت آن ۱۰ هزار میلیارد تومان شده که همین خودش سرمایه‌گذاری است‌ و امسال بخشی از آن را به فروش رساندیم.

این مقام ارشد شهری گفت: قرارداد با شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری به انجام رسیده که موفقیت.آمیز بوده است.

اسدی ادامه داد: شهربازی ۱۵۰۰ میلیاردی هم نمونه تلاش پیمانکاران شهرداری است که برای اقتصاد شیراز و شهر حافظ و سعدی تلاش می.کنند، علاوه بر مجموعه زندیه، باغ‌های قصردشت و .‌‌…مردمان شیراز داشته.های ارزشمند این شهر هستند که در هر جایگاهی برای پیشرفت شهر می‌کوشند.

وی اعلام کرد: طی سه سال گذشته موفق شدیم بسته پروژه‌های عمرانی ۵۰ همتی و ۱۰۰ همتی را برداریم و امروز شیراز بزرگترین خریدار میلگرد در بورس است و خریدار بزرگ سیمان و قیر نیز به شمار می‌رود.

شهردار شیراز ادامه داد: کلانشهری هستیم که برای دهه فجر ۲۲ همت پروژه تعریف کرده‌ایم که اکثرا در خصوص بهره‌برداری است و از عید انقلاب اسلامی تا عیدفطر شاهد به ثمر رسیدن این پروژه‌ها هستیم.

اسدی از افتتاح پروژه زیرگذر گویم طی ۲ ماه آینده هم خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار متر طول مسیر این زیرگذر و با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز، شهرداری را یک بنگاه اقتصادی دانست و گفت: کالای این بنگاه همین بسته‌های سرمایه‌گذاری است و شهرداری ظرفیت فراوانی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به شمار می‌رود و ردیف‌های بودجه را از طریق سرمایه‌گذاری در شیراز توانسته‌ایم پیش ببریم.

اسکندری شهرداران مناطق را هم در موفقیت سرمایه‌گذاری حائز اهمیت دانست و بر ایجاد باشگاه ویژه سرمایه‌گذاران را در پیشبرد اهداف سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای تلاش در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: در دکترین ملی یک کشور قبل از سواد رسانه به سواد اقتصاد نیاز است و رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که بر موضوع اقتصاد تأکیدات مستمری داشته‌اند.

محمد فرخ‌زاده ادامه داد: در خصوص سواد اقتصاد باید ابتدا نیازها شناسایی شوند و بدانیم مدل اقتصادی کشور ما چه مسیری را طی می کند و یا آیا ذخیره‌سازی دلار و طلا واقعا یک مدل اقتصادی است؟

وی اضافه کرد: باید مدل‌های اقتصادی جمع‌آوری  ریزسرمایه را داشته باشیم؛ در دهه ۶۰  تعاونی‌ها و بخشی از ماده ۴۴ قانون اساسی در حال تحقق بود با چالش‌هایی مواجه شد.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در محیط شهری و جمع‌آوری و مسیر آن باید بدانیم از چه مسیری عبور کند، چراکه امروز دنیا از بزرگ اطلاعات به ریزاطلاعات رسیده که در راستای توسعه اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرند.

فرخ‌زاده ادامه داد: مدل‌های اقتصادی ما در کشور ناقص است و به توجه نیاز دارد؛ در استان  فارس و استان‌های همجوار که پس کرانه دریا دارند دچار مشکل و معضلاتی هستیم و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند توجه ویژه است.

وی گفت: داشته‌های شیراز باید برای نسل جدید هم کارایی داشته باشد و سرمایه‌گذاری و آوازه‌سازی در این راستا مهم است و شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در ارتقای سطح دانش و ایجاد سواد اقتصادی موفق عمل کرده‌اند؛ برای آوازه‌سازی منفعت شخصی و سود اجتماعی کنار هم قرار می‌گیرد و موجب تفاهم و همدلی می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه این نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری در آوازه‌سازی می‌تواند مؤثر باشد، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز اعتبار خوبی در خصوص سرمایه‌گذاری فراهم کرده‌اند و در سطوح میانی شاهد ایجاد اعتماد هستیم و سهام‌فروشی با مشارکت مردم نیز مدل اقتصادی ویژه ای است که در آن باید اقدامات مطلوبی به انجام برسد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز نیز در این نشست اظهار کرد: این نشست‌ها قبلا در سال‌های گذشته هم برگزار شده و پنل امروز به صورت عملیاتی و کاربردی انجام می‌شود و به همین منظور از صاحبان آوازه‌سازی و کسب‌وکار و حوزه سرمایه‌گذاری شهر کیش به واسطه ارتباطی که در فعالیت‌های خود با شهرداری داشته‌اند، در این نشست دعوت به عمل آورده ایم.

هومان معصومی ادامه داد: شهرداری شیراز طیف وسیعی از خدمات را در این کلان‌ ‌شهر ارائه می‌دهد و یکی از مؤثرترین ارکان در شهر است و باید با شناسایی نقاط قوت شهرداری در کنار آوازه‌سازی شهر شیراز در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، علمی هم بتوانیم مسیری در سرمایه‌گذاری در شیراز هموار کنیم.

به اعتقاد وی؛ ما می‌توانیم در کنار عنوان پایتخت زیست‌محیطی آسیا و پایتخت فرهنگی و سومین حرم اهل‌بیت(ع)، شیراز را به پایتخت سرمایه‌گذاری هم تبدیل کنیم و این اهتمام هم اکنون هم در شورای اسلامی شهر و هم شهرداری شیراز وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و دبیر پنل علمی هفتمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری نیز گفت: این نشست فرصتی ایجاد کرده تا در خدمت اصحاب و صاحبان کسب‌وکار و الگوهای موفق در این کلان‌شهر باشیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم و راه و رسم آوازه‌سازی را به طور عملی از آنها جویا شویم.

ابراهیمی اظهار کرد: قسمتی دیگری هم در کارگاه آموزشی بود و به نحوه ساخت برند سازمانی پرداخت و کارگاه دیگری هم به منشور هفت وجهی سرمایه‌گذاری مبتنی بر آوازه‌سازی را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه در این جلسه درخصوص مشکلات و چالش‌های سرمایه‌گذاری با تأکید بر بازاریابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بررسی شد، ابراز امیدواری کرد: نتیجه این نشست در ارتقای بهبود کیفیت زندگی مردمان این کلان‌شهر اثربخش باشد.

به گزارش سینا، مباحث تخصصی این نشست توسط وحید کیا و محمدرضا رستمی ارائه شد. وحید کیا بیزینس کوچ و مشاور تخصصی توسعه و بهبود کسب‌وکار، آوازه‌سازی، بازاریابی و فروش با موضوع «آوازه‌سازی شهری، سازمانی و مدیران شهری  با رویکرد سرمایه‌گذاری» ضمن مقایسه تطبیقی برخی شهرهای بزرگ دنیا از منظر آوازه و شهرت شهری، به بررسی عناصر ایجاد تمایز و مراحل نهادینه سازی برند در ذهن مخاطب پرداخت.

در بخش دوم نیز محمدرضا رستمی مدرس، مشاور و استراتژیست حوزه برندسازی با موضوع «منشور هفت‌وجهی توسعه سرمایه‌گذاری شهری مبتمی بر برند» به بررسی عوامل مؤثر در برندسازی شهرداری شیراز به‌عنوان یک سازمان خدمات‌محور همچنین راهکارهای برندسازی موفق در راستای جذب سرمایه‌گذار، تقویت حس اعتماد و ایجاد وفاداری برای توسعه سرمایه گذاری پرداخت.

در هفتمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری، دو بخش مجزا نیز به صاحبان کسب‌وکارهای برتر و به‌نام حوزه‌های مختلف در شیراز اختصاص یافت تا تجارب خود را در زمینه ایجاد و تقویت برند خود بیان کنند که مدیران سازمان سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش، شرکت تولیدی صنعتی فراسان، شرکت زرین‌غزال، گروه گردشگری پرسیاتور و… از جمله‌ آنها بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا