تصاویری از آکادمی خودروهای آینده

چندی پیش یک آکادمی جهانی از خودروهای آینده در قلب صنعت موتور کشور ایتالیا، بولونیا آغاز به کار کرد که هدف اصلی آن کمک به ساخت خودروهای آینده عنوان شده است.

چهار دانشگاه تخصصی در زمینه فن آوری خودروهای دو چرخ و چهار چرخ، با همکاری یکدیگر  تحت نظارت منطقه امیلیا رومانا، یک مرکز آموزشی در زمینه خودروهای آینده با هدف جذب دانشجو و محقق از سراسر جهان و پرورش نخبگان مهندسی آینده، تاسیس کرده اند.

چهار دانشگاه تخصصی در زمینه فن آوری خودروهای دو چرخ و چهار چرخ، با همکاری یکدیگر  تحت نظارت منطقه امیلیا رومانا، یک مرکز آموزشی در زمینه خودروهای آینده با هدف جذب دانشجو و محقق از سراسر جهان و پرورش نخبگان مهندسی آینده، تاسیس کرده اند.

دانشگاه موتوویکل در منطقه امیلیا- رومانیا واقع در شمال مرکزی ایتالیا، انجمنی است که دانشگاه های بولونیا، فرارا، پارما / مودنا و رجیو امیلیا را به شرکت هایی همچون فراری، مازراتی، لامبورگینی، دوکاتی، دالارا، هاس، مانیتی مارلی و تورو روسو مرتبط می سازد. یکی از فواید این همکاری برپایی دو دوره آموزشی دانشگاهی در مرکز ایمیلیا در ماه سپتامبر 2017 است. در این مرکز آموزشی یا آکادمی، 120 دانشجو در دوره های پیشرفته مهندسی خودرو و 30 دانشجو در دوره پیشرفته مهندسی الکترونیک خودرو مشغول به آموزش خواهند شد. این برنامه آموزشی شامل جلسات تئوری و کارگاه های آموزشی خواهند بود که در مراکز تحقیقاتی شرکت های این پروژه آموزشی برگزار خواهند شد.

استفانو بوناچینی فرماندار امیلیارومانیا در رابطه با برپایی این آکادمی می گوید:این چهار دانشگاه جزء قدیمی ترین دانشگاه های جهان به حساب می آیند و هشت سوله موتوری که در سطح جهانی در صدر قرار دارند، برای جذب جوانان با استعداد و با انگیزه در زمینه مهندسی خودرو و مهندسی الکترونیک خودرو با یکدیگر یک همکاری هدفمند را آغاز کرده اند.  او در ادامه می گوید: این پروژه، یک پروژه منحصر به فرد در سطح ملی و بین المللی است که نشان می دهد، امیلیا رومانیا تنها در زمینه تولیدات جدید، به عنوان قلب اروپا شناخته نمی شود بلکه به عنوان یک پلت فرم در زمینه آموزشی در سطح بالا با ارزش مضاعف نیز معرفی می شود.  

کلودیو  دومنیکال، مدیر عامل شرکت دوکاتی، معتقد است که تجربه او به عنوان یک دانشجوی مهندسی در دانشگاه بولونیا بسیار خوب بوده است. او می گوید: « به محض اینکه امکان پذیر شد، من تلاش خودم را برای ایجاد یک نهاد آموزشی مطابق با سطح شرکت های مطرح در اینجا، آغاز کردم.»

نمایندگان دانشگاه ها و شرکت های پشتیبان مونر، به ارائه رسمی طرح حضور و اهمیت این مرکز آموزشی در منطقه پرداختند. آندریا پونترمولی، مدیر عامل و مدیر کل دالارا، از نمایندگان ارائه این طرح می گوید که شخصا مدت دو سال است که برای تحقق این رویا تلاش کرده است. او در بیاناتش  می گوید: «این رقابت، رقابت بین شرکت های تک نیست بلکه یک رقابت بین شبکه ای است.» او در ادامه توضیحاتش و به عنوان نتیجه بیاناتش اظهار داشت: « این اکادمی توسط شرکت ها، سیستم آموزشی و موسسه های مربوطه ایجاد شده است. »

 

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: ansa

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا