نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نگاهی به گران ترین آثار هنری جهان

آثار هنری را می‌توان در گروه  مواردی دسته‌بندی کرد که استاندارد قیمتی مشخصی نداشته و بر اساس نظرات کارشناسان ارزشیابی می‌شوند. در این میان برخی از آثار هنری با مبالغی بسیار عجیب و سرسام آور خرید و فروش شده و خریداران اصلی این آثار را می‌توان موزه‌ها، گالری‌ها و مجموعه‌های خصوصی و دولتی و افراد ثروتمند و علاقه‌مند به آثار هنری محسوب کرد. برخی از آثار هنری موجود در موزه های گوشه و کنار جهان به اندازه ای ارزشمند هستند که به هیچ عنوان نمی‌توان قیمتی برای آن ها متصور شد اما برخی از این آثار از حراجی ها و بازارهای هنری سر در آورده و با قیمت های بسیار زیادی خرید و فروش می‌شوند.  در این گزارش تصویری به معرفی برخی از گران‌ترین آثار هنری که در سال‌های اخیر به طور رسمی خرید و فروش شده‌اند، می‌پردازیم.

برخی از آثار هنری موجود در موزه های گوشه و کنار جهان به اندازه‌ای ارزشمند هستند که به هیچ عنوان نمی‌توان قیمتی برای آن ها متصور شد اما برخی از این آثار از حراجی ها و بازارهای هنری سر در آورده و با قیمت های بسیار زیادی خرید و فروش می‌شوند.

در ماه مارس سال جاری میلادی یک اثر نقاشی با مضمون چشم انداز باغی از گل‌ها که توسط گوستاو کلیمت (Gustav Klimt) خلق شده بود، به مبلغ 59 میلیون و 300 هزار دلار فروخته شد. به این ترتیب اثر فوق تبدیل به سومین اثر نقاشی گرانقیمت فروخته شده در قاره اروپا تبدیل شد. رتبه اول این فهرست در اختیار مجسمه ای از مرد در حال قدم زدن به نام (Walking Man I) به ارزش 104 میلیون و 300 هزار دلار  که توسط آلبرت جیا کومیتی (Alberto Giacometti) خلق شده قرار دارد و در رتبه دوم این فهرست، نقاشی با عنوان کشتار بی‌گناهان یا (The Massacre of the Innocents) دیده می شود که توسط  پیتر پاول روبن (Peter Paul Ruben) خلق شده و با قیمت 76 میلیون و 700 هزار دلار معامله شد. در ادامه به معرفی آثار هنری گران قیمت جهان می پردازیم:

 

منبع: tass

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل