معرفی خودروهایی که جنجال به پا کردند

به گزارش مهر،درحقیقت در دنیای امروز فناوری های نوین پیوند عمیقی با خودروسازی دارند. از آنها در تمام بخش ها استفاده می شود؛ ایمنی، کاهش مصرف سوخت، سرعت بیشتر،   طراحی فضای داخلی و غیره. درهمین راستا استانداردهای خودروسازی هر روز بالاتر می رود. خودروها هر روز هوشمندتر، راحت تر  و زیباتر می شوند. این روند رقابتی را در بازار ایجاد کرده و شرکت ها سعی دارند  با ارائه ویژگی های نوین از خودروهای سه چرخه برقی تا صندلی های چرخنده را در خودروها جا دهند تا تجربه بهتری برای راننده فراهم کنند.

در سالی که گذشت غول های خودروسازی دنیا ایده های اولیه و خودروهای هوشمند و خارق العاده متعددی به بازار عرضه کردند از خودروی زنانه با سه چرخ تا پهپاد تاکسی در چین تا خودروی خودرانی که کابین آن بیشتر فضایی برای زندگی است تا تردد در جاده ها. در همین راستا بر آن شدیم تا برخی از خودروهای خبرساز ۱۳۹۵ در بازار جهانی را مرور می کنیم:

خودروی الکتریکی سه نفره زنانه 

شرکت تویوتا در سالی که گذشت، طرح اولیه خودرویی سه نفره را عرضه کرد که در صورت نیاز به صورت خودران حرکت می کند. این خودرو که i-Tril  نام گرفته برای سفرهای درون شهری با سرعت کم مناسب است و پیش بینی می شود مشتریان آن زنان باشند. جالب آنکه سرنشین جلو می تواند خودرو را در وضعیت خودران  قرار دهد و از سفر لذت ببرد.

گرانترین خودروی جاده ای دنیا 

شرکت مرسدس بنز طرح اولیه گرانبهاترین خودروی SUV دنیا به قیمت ۵۰۰ هزار دلار را  منتشر کرده است. این SUV جدید که Mercedes-Maybach G-Class ۶۵۰ نام گرفته است، مجموعه ای از فناوری های خارق العاده دارد مانند گرمکن فنجان و میزهای تاشو در آن به کار گرفته شده اند.

امن ترین لیموزین دنیا 

لیموزین ۱.۲ میلیون پوندی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سالی که گذشت، امن ترین خودروی دنیا لقب گرفت. ویژگی های خارق العاده این خودرو باعث شده ترامپ آن را «هیولا» بنامد! هیولا بیش از هشت تن وزن دارد و ضخامت درهای فولادی آن هشت اینچ است. جالب آنکه وزن درهای خودرو هم اندازه وزن درهای هواپیمای بویینگ ٧٥٧ است و قفل هایی خاص دارد که می تواند در برابر هرگونه حمله بیولوژیکی و شیمیایی مقاومت کند. شیشه جلویی خودرو قابلیت مقاومت در برابر گلوله را دارد.

نخستین خودروی خودران مسابقه ای

شرکت «روبوریس» در کنگره جهانی موبایل از نخستین خودروی خودران مسابقه ای جهان رونمایی کرد. این خودرو که «روبوکار» نام گرفته ۹۷۵ کیلوگرم وزن دارد. در روبوکار چهار موتور با قدرت ۳۰۰ کیلووات ساعت و باتری ۵۴۰ کیلوواتی به کاررفته است. همچنین حداکثر سرعت خودرو ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پهپاد تاکسی در دبی

مقامات حمل ونقل شهری در دبی اعلام کرده اند پهپاد تاکسی شخصی را آزمایش خواهند کرد. آنها قصد دارند درتابستان ۹۶ بهره برداری عملیاتی از پهپاد تاکسی را آغاز کنند. این وسیله نقلیه می تواند ظرف ۳۰ دقیقه ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر مسافت را با حداکثر وزن ۱۰۰ کیلوگرم طی کند.

آزمایش خودروی پرنده در سال جاری

«تام اندرس» مدیرعامل ارشد ایرباس سال گذشته ابراز امیدواری کرد که خودروی پرنده تک سرنشین خود را تا پایان سال جاری میلادی آزمایش کند. طرح اولیه خودروی پرنده Vahana نام دارد و تک سرنشین و خودران است. این وسیله به عقیده ایرباس راه حلی ایده آل برای گریز از ترافیک های شهری به حساب می آید. 

ونی که خودران است

شرکت فولکس واگن با الهام از طرح Volkswagen Type-۲ Microbus که در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی بسیار محبوب بود، مینی واگن جدیدی را ساخت که ID Buzz نام دارد. این خودرو دارای دو موتور است. همچنین می تواند ۲۷۰ کیلومتر را با یک مرتبه شارژ طی کند. ون جدید می تواند طی ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد انرژی مورد نیاز خودرو را تامین کند. این ون مجهز به سیستم خودران نیز است.

خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خارق العاده

در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی ۲۰۱۷ آمریکا طرح اولیه خودروی  FF۹۱ و متعلق به شرکت «فارادی فیوچر» بود. این خودرو می تواند  ۶۰۸ کیلومتر را پس از یک بار شارژ طی کند. همچنین شتاب خودروی برقی آن از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۲.۳۹ ثانیه است.

خودرویی با دوربین سلفی

شرکت «فیات کرایسر» طرح اولیه مینی ون خود به نام «پرتال» را در نمایشگاه CES  رونمایی کرد. این خودروی الکتریکی مجهز به فناوری شناسایی صورت و صوت است. جالب آنکه این خودرو یک دوربین سلفی دارد. در کنار آن مجهز به سیستمی است که مسافرانی که در عقب نشسته اند را تشویق می کند تا درباره این سفر در شبکه های اجتماعی پستی بنویسند.

کنترل پاسپورت و بار مسافر با مینی ون

دو مهندس آمریکایی طرح اولیه ونی خودران مخصوص مسافران فرودگاه اختراع کرده اند که وزن بار مسافران را اندازه می گیرد و پاسپورت های آنان را اسکن می کند. سپس آزمایشات اشعه ایکس و تحلیل شیمیایی بارها را قبل از رسیدن به فرودگاه فراهم کند. مینی ون نکسوس ظرفیت چهار نفر را دارد.

خودرویی با دستیار شخصی و باغچه 

شرکت سوئیسی رینس اسپید کانسپت جدیدی از خودروهای خودران را خلق کرد که علاوه بر آنکه یک دستیار شخصی، شرح حال نویس آماتور، کار آفرین و دفتر کار موبایل است، باغچه هم دارد. همچنین خودروی رینس اسپید می تواند آدرس رستورانی در نزدیک محل زندگی کاربر را به او پیشنهاد دهد.

خودرویی برای معلولان

ایده مفهومی EQUAL در واقع یک خودروی کوچک است که فرد معلول درحالی که سوار بر صندلی چرخدار است به راحتی وارد آن شده و پس از استقرار در خودرو شروع به رانندگی می کند. این خودروی برقی بدون در نظر گرفتن باتری ۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

آئودی خودرو ۶ متری ساخت

شرکت آئودی خودروی شش دری تولید کرده که طول آن ۶ متر و ۳۶ سانتیمتر است و از خودروی Maybach S۶۰۰ شرکت مرسدس بنز و خودروی Fiesta شرکت فورد بلندتر است .بدنه این خودرو عمدتا از آلومنیوم ساخته شده است.

ترکیب کامیون و ون

شرکت تویوتا یک خودروی مفهومی به نام uBox ساخت که در واقع ترکیبی از چند خودرو یعنی مینی ون، شاسی بلند و کامیون زرهی است. سقف این خودرو کاملا شیشه ای است و برای بالا بردن مقاومت آن از فیبر کربن و محافظ های آلومنیومی استفاده شده است.

خودروی با طراحی داخلی شبیه هواپیما

شرکت خودروسازی Mirrow روسیه خودروی مفهومی را با نام Provocator ساخته که درب آن از قسمت عقب باز می شود. داخل این خودرو همچون داخل هواپیما طراحی شده و درب هایی در کنار آن تعبیه شده که در موارد اورژانسی می توان از آنها استفاده کرد.

 مجلل ترین اتاق خودروی جهان

شرکت «ولوو» اتاق خودرویی را با نام Lounge Console طراحی کرده که بعنوان مجلل ترین طراحی داخل خودروی جهان محسوب می شود. داخل این اتاق به گونه ای طراحی شده که  هدفون هایی برای گوش کردن به موسیقی یا تماشای فیلم از طریق مانتیور وجود دارد همچنین صندلی های آن ماساژور هستند.

۲ وسیله نقلیه روی ۴ چرخ

شرکت خودروسازی Audi در راستای طراحی خودروهای مفهومی خود این بار از اتومبیل شاسی بلندی با نام Q۳ رونمایی کرد که بر روی آن اسکوتر هم طراحی شده است. بر روی سپر عقب این خودرو، کشوی برقی قرار گرفته است که روی آن اسکوتر وجود دارد و انرژی خود را از طریق برق موجود بر روی صفحه آن تامین می کند.

کم مصرف ترین خودروی جهان

شرکت «شل» در راستای اجرای پروژه خودروی Project M خودرویی تولید خواهد کرد که عنوان کم مصرف ترین اتومبیل جهان را یدک می کشد. موتور این خودرو به گونه ای طراحی شده که مقاومت سطحی را به حداقل می رساند تا به افزایش بازدهی آن کمک کند. میزان مصرف این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به ازای سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت یک لیتر است.

اتوبوس خودران با مسافران حرف می‌زند

شرکت Olli آمریکا، اتوبوس خودرانی را با فناوری چاپگر سه بعدی طراحی کرد که قادر است با استفاده از ابر رایانه ای که در آن تعبیه شده با مسافران خود در مسیر صحبت کند. برای مثال، مسافران می توانند از اتوبوس خودران در مورد مقدار مسافت مانده به مقصد خود یا چگونگی کار کردن این اتوبوس، پیشنهاد رستوران خوب و … سوال کنند.

خودرویی برای معابر باریک

شرکت بی ام و، اعلام کرد خودروی مینی مفهمومی را با نام MiniVision Next ۱۰۰ تولید کرده که برای استفاده در مناطق شهری طراحی شده است. طراحی آن  به گونه ای است که می تواند در معابر بسیار باریک شهری نیز حرکت کند. ویژگی منحصر به فرد این خودوری مینی مفهومی، قابلیت گرفتن برنامه از کاربر خود است تا به صورت خودکار در طول هفته او را به مکان های مورد نیاز کاربر برساند.  

اولین کامیون تمام برقی دنیا رونمایی شد

مرسدس بنز آلمان در یک اقدام غافلگیرانه موفق به ساخت اولین کامیون تمام برقی دنیا شد. این کامیون Urban نام دارد. کامیون کاملا برقی در مقایسه با کامیون های دیزلی بسیار کم سر و صداتر و ظرفیت حمل بار آن ۲۹ تن است. Urban با یکبار شارژ کامل می تواند ۱۲۴ مایل را طی کند.

خودروی سوپر اسپورت دومیلیون دلار ی

شرکت خودروسازی لامبورگینی ایتالیا از خودروی «سنتناریو رودستر» (Centenario Roadster) رونمایی کرد. ارزش این خودرو بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است. از ویژگی قابل توجه این خودرو توان موتور ۷۷۰ اسب بخاری آن و شکل ظاهری تقریبا شبیه به اتاق کوپه است.

خودروی برقی ۳ چرخه در ریو

شرکت خودروسازی نیسان که پیش تر از مدل مفهومی BladeGlider در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرده بود، مدل واقعی آن را ساخت  که  در برزیل رونمایی شد. محصول خلاقانه نیسان که ظاهری V شکل دارد مجهز به درهایی است که همچون بال پرندگان به سمت بالا باز می شود. این خودرو دارای یک صندلی در جلو و دو صندلی در سمت عقب است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا