اولین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان افتتاح شد

 

اولین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی گشایش یافت. اولین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان ایران با عنوان «جهش‌کاپ» در سه بخش رقابتی طراحی بازی‌های رومیزی (بردگیم)، طراحی اتاق فرار و طراحی بازی محیطی ویژه جغرافیای دانشگاه‌ها در کنار برگزاری لیگ‌های رقابتی، ورکشاپ‌های آموزشی و نشست‌های ارتباط با صنعت برای مدعوین منتخب، با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دوم تا پنجم دی‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سینا، در ابتدای مراسم امین مختاری رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر در این مراسم گفت: بیش از ۹۶ بازی طراحی شده، تعداد آثاری است که در بخش‌های مختلف طراحی بازی به دست دبیرخانه رویداد رسیده و در نهایت بیش از ۱۷۰ دانشجوی طراح بازی از بیش از ۶۰ دانشگاه مختلف سراسر کشور به المپیک بازی‌های فکری دعوت شدند. به همین مناسبت در آستانه برگزاری اولین دوره المپیک، از پوستر رسمی این رویداد رونمایی شد. طراحی این پوستر نیز بر عهده حامد هاشمی، مدیر هنری المپیک بوده است.
مختاری افزود: این رویداد با پذیرش شرکت‌کنندگان در روز دوم دی‌ماه آغاز به کار خواهد کرد. بوت‌کمپ این رویداد در روز‌های سوم و چهارم دی‌ماه در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز در تاریخ پنجم دی‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد. در این مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف المپیک معرفی می‌شوند.
وی درباره جوایز این مسابقات نیز گفت: بیش از چهار صد میلیون تومان به بیش از ۴۰ تیم برتر جایزه در نظر گرفته شده است و در مراسم اختتامیه، به برگزیدگان بخش طراحی بازی، تندیس ویژه رویداد اهدا می‌شود. برگزیدگان بخش لیگ‌های رقابتی شامل پانتومیم، بازی‌های رومیزی و بازی‌های نقش‌آفرینی با سناریو شاهنامه نیز مدال‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی این دوره از المپیک را دریافت خواهند کرد. همچنین به کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی بازی و گروه‌های دانشجویی که بهترین عملکرد را در تمامی جنبه‌های رویداد داشته باشند، کاپ ویژه طلایی، نقره‌ای و یا برنزی رویداد اعطا خواهد شد.
گفتنی است، در بخش جانبی بوت‌کمپ این رویداد، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت سرگرمی کشور، از جمله مجموعه‌های سرگرمی دُن، اسکیپ زوم، شریف گیم، چترنگ و مدریک، با برپایی غرفه‌هایی با هدف ارتباط با شرکت‌کنندگان، ضمن اجرا و معرفی ظرفیت‌های و دستاورد‌های خود، به راهنمایی شرکت‌کنندگان در قالب جلسات پرسش و پاسخ خواهند پرداخت.
همچنین دکتر کمیلی رییس جدید مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی نیز در حاشیه این رویداد گفت: المپیک بازی‌های فکری دانشجویان ایران با هدف ترغیب دانشجویان به کار‌های مشارکتی و تعاملی، تأمین نیاز به مهارت‌های خلاقانه در حل مسائل، تقویت کنشگری در ترویج فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی، ایجاد نشاط در بین جوانان، ترغیب دانشجویان به حضور در فعالیت‌های جمعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، به همت جهاددانشگاهی واحد هنر و با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حمایت مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی ۲ تا ۵ دی‌ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی همواره برای ارتباط دانشجویان و دانش آموختگان با بخش صنعت تلاش می‌کند و این مسابقات فرصت خوبی برای شناسایی و تجاری سازی ایده‌های هنری دانشجویان در حوزه بازی‌های فکری است. همچنین سعید صالح نیا نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با تشکر از میزبانی و ابتکار جهاد دانشگاهی در ورود به بازی‌های فکری گفت: وزارت علوم از تولید محتوا و بازی‌های فکری متناسب با نیاز‌های فرهنگی کشور حمایت می‌کند. وی همچنین از غرفه‌های مختلف نمایشگاه اولین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان بازدید کرد.

هدف از برگزاری این رویداد تغییر محتوای فرهنگی گیم است 

محدثه خلیلی دبیر اجرایی اولین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان در افتتاحیه این رویداد گفت: در این رویداد دو کارگاه آموزشی کاربردی (ورکشاپ) در حوزه آموزش بازی‌های فکری برگزار می‌شود.
وی درباره حضور دانشجویان در این رویداد گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری حامی اصلی این رویداد است و در این رویداد ۱۷۰ دانشجو از ۷۰ دانشگاه کشور حضور دارند. خلیلی افزود: جهاد دانشگاهی همواره در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای دانشجویان نقش پررنگ و موثری دارد و در این رویداد نیز تلاش می‌کنیم تولیدکنندگان و نقش آفرینان صنعت بازی‌های قدر کنار دانشجویان قرار بگیرند و ایده‌های آن‌ها را تجاری کرده و به تولید برسانند. وی افزود: تلاش ما در جهاد دانشگاهی واحد هنر این است که این رویداد هرساله برگزار شود تا بتوانیم شخصیت‌های ملی، فرهنگی و قهرمانان تاریخی و حماسی خود را در تولید محتوای فرهنگی لحاظ کنیم.

منبع: بازار کار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا