نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رقابت علمی دانشجویان فارس در مسیر شناخت اختلالات روانی کودکان

مسابقه «مسیر شناخت ۲» ویژه دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه‌های سراسر استان با هدف افزایش توانمندی در تشخیص و مدیریت اختلالات روانی کودکان و نوجوانان امروز، ۲۸ آذرماه در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سینا فارس، رئیس دانشگاه فرهنگیان واحد شهید مطهری شیراز در حاشیه برگزاری این مسابقه اظهار کرد: مسابقه مسیر شناخت شرایط لازم را برای دانشجویان فراهم می‌سازد تا علم را به عمل تبدیل کنند.

فرشاد عامری فر گفت: در این دور از مسابقات که به میزبانی دانشگاه شیراز و با همت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان فارس برگزار شد تعداد ۳۳ تیم سه‌نفره از دانشگاه فرهنگیان فارس و دانشگاه شیراز در حوزه تربیتی، با هم به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: ۲۸ گروه از دانشگاه فرهنگیان فارس، (۱۳ گروه از دانشگاه فرهنگیان واحد شهید مطهری شیراز، ۸ گروه از دانشگاه فرهنگیان واحد زینب کبری کازرون،۶ گروه از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز، ۱ گروه از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی شیراز و ۵ گروه از دانشگاه شیراز) شرکت کرده بودند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان واحد شهید مطهری شیراز ادامه داد: دانشجویان در قالب تیم‌های سه نفره با استفاده از دانش نظری و آموخته‌های خود برای کشف یک اختلال دانش آموزی به طور عملی به جستجوی واقعیت پرداختند.

وی برگزاری مسابقه بزرگ مسیر شناخت ۲ توسط دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید مطهری در دانشگاه شیراز را گامی نو در تحلیل اختلالات روانی کودکان و نوجوانان دانست و افزود: این مسابقه که با هدف افزایش توانمندی در تشخیص و مدیریت اختلالات روانی کودکان و نوجوانان و پیوند نظریه با عمل طراحی شده بود، تجربه‌ای بدیع برای شرکت‌کنندگان به ارمغان آورد.

عامری فر خاطرنشان کرد: در این رقابت، هر تیم با پرونده‌ای پیچیده مواجه شد که داستان دانش‌آموز ۱۰ ساله‌ای به نام رها را بررسی می‌کرد؛ چرا از مدرسه فرار کرده؟ چه اختلالی دارد؟ و چگونه می‌توان به معلمان برای مدیریت این شرایط کمک کرد؟ گروه‌ها پس از تحلیل پرونده در اتاق بازجویی به سؤالات کارآگاه پاسخ دادند و در ادامه، کارگاهی آموزشی مرتبط با اختلال مطرح‌شده برگزار شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان واحد شهید مطهری شیراز یادآور شد: در پایان، به ۶ گروه برتر جوایزی اهدا شد و استقبال گسترده از این رویداد و نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که پتانسیل برگزاری مسابقه مسیر شناخت ۳ به‌صورت کشوری فراهم است. این رقابت، انگیزه‌ای مضاعف برای تحقیق، پژوهش و یادگیری بیشتر در میان دانشجویان ایجاد کرده است.

استادیار بخش روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: مسابقه در مسیر شناخت ۲ با همکاری دانشگاه فرهنگیان فارس و دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و به میزبانی دانشگاه شیراز با هدف ایجاد پیوند بین دانش نظری و تجارب عملی دانشجویان برگزار شد.

حجت پیرازدی افزود: در این رویداد علمی بنده به اتفاق تعدادی از همکاران علمی، افتخار همکاری به عنوان داور مسابقه علمی دانشجویان را بر عهده داشتم. مشاهده رقابت سالم، بحث‌های علمی گروهی و اشتیاق صد‌ها دانشجوی شرکت کننده در این رویداد برای بنده موجب احساس دلگرمی، افتخار و امیدواری شد.

پیرازدی بیان کرد: مسابقه در مسیر شناخت ۲ در واقع فرصتی برای دانشجویان رشته علوم تربیتی بود تا دانش محتوایی کتاب‌های درسی و تدریس کلاسی را در موقعیت عملی به شکل ایفای نقش، تجربه کنند و بخشی از مهارت‌های موردنیاز معلمی را در دانشجویان پرورش دهد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی همکاران علمی در واحد‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شیراز، اعضای انجمن علمی دانشجویی، همیاران علمی و دانشجویان شرکت کننده که تلاش کردند تا چنین رویداد علمی و پرباری رقم بخورد، ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین رویداد‌هایی و ایجاد فرصت‌های مهارت آموزی برای آموزگاران و دبیران آینده سرزمین عزیزمان ایران همچنان تداوم داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل