عطری برای آگاهی از تهدیدات امنیتی

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که درخصوص امنیت سایبری به قدر کافی صحبت نشده است و باید این نکته را مدنظر قرار داد که افراد، زمان زیادی از عمر خود را صرف گشت و گذارهای آنلاین در دنیای مجازی می کنند.

همچنین، بسیاری از کسب و کارهای امروز بصورت آنلاین هستند؛ بنابراین دسترسی هکرها به اطلاعات و محتوای شخصی و محرمانه در رایانه، تبلت یا موبایل می توانند تهدید جدی برای افراد و کسب و کارهای آنان باشد.

اهمیت امنیت سایبری و ویرانگر بودن یک حمله سایبری، لزوم افزایش آگاهی مردم درخصوص تهدیدات آنلاین را نشان می دهد.

شرکت کاسپرسکی لب که در زمینه امنیت رایانه و موبایل فعال بوده و محصولات معتبری از جمله آنتی ویروس های بسیار قدرتمند را به بازار عرضه می کند، رویکرد متفاوتی در این زمینه در پیش گرفته است.

آیا می توانید بوی ترس را حس کنید؟

برخی خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که شرکت کاسپرسکی با همکاری Scarlett London، نمونه اولیه عطری با نام Threat de Toilette تولید کرده است که منجر به برانگیختن حس ترس در فرد می شود.

 

دقیقا مشخص نیست که این عطر چه بویی داشته و چگونه به ایجاد یا برانگیختن حس ترس در فرد منجر می شود، اما عنوان شده که این عطر، در حقیقت یک یادآوری فیزیکی نمادین است که به افراد هشدار می دهد تا خود را در برابر تهدیدات آنلاین محافظت کنند.

دیوید ام، پژوهشگر ارشد امنیتی در کاسپرسکی عنوان می کند: ترس، حواس ما را بیدار می کند. ترس تنها در دنیای واقعی حس نمی شود، بلکه همه جا در اطراف ما و حتی در دنیای مجازی نیز وجود دارد؛ بنابراین باید مطمئن شویم که دائما در امنیت هستیم.

به گفته وی، زنان و مردانی که از این عطر (Threat de Toilette) استفاده می کنند، خطرات و تهدیدات آنلاین را حس کرده و خود را در برابر این تهدیدات محافظت می کنند.

گفته می شود که این عطر در رایحه های مختلفی مانند بدافزار (Mal-wear) و کلاهبرداری / فیشینگ (Phish) به بازار عرضه خواهد شد. جزئیات بیشتری در مورد محصول، عملکرد آن و زمان احتمالی عرضه به بازار منتشر نشده است.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: Register

No tags for this post.

یک دیدگاه

  1. آنتی ویروس های بسیار قدرتمند ؟؟؟

    کی گفته قدرتمنده ؟

    کسپرسکی ی شرکت درجه سه تولیدکننده ضد ویروس بیشتر نیستش که برای تبلیغات و فروش محصولاتش . چون کسی نمیخره به هر روشی رو اورده .

    جالبه بدونین این شرکت سابقه دزدی و کلاهبرداری و انتشار اخبار کذب و سوء استفاده از برند و لوگوی شرکتهای دیگه رو تو کارنامش داره و تو ایران فقط با استفاده از لابی و زدوبند و بند و رشوه داره کارش رو میبره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا