نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید و تبلیغ لباس ایرانی اسلامی نیازمند حمایت همه دستگاه‌هاست

مد و لباس

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور می‌گوید تولید، عرضه و تبلیغ لباس ایرانی اسلامی نیازمند حمایت همه جانبه همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه است.

ساسان ضیایی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، با اشاره به موضوع دسترسی به پوشاک ایرانی اسلامی گفت: این موضوع ابعاد گسترده و پراکنده‌ای دارد. دسترسی به پوشاک ایرانی اسلامی از جمله موضوعات چالشی است و برای آن‌که بتوانیم تحولی را در عرصه مد و پوشاک از حیث آراستگی عمومی و دسترسی پذیری را داشته باشیم، باید شاهد همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌ها باشیم، یعنی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه دست به دست هم بدهند تا این اتفاق رقم بخورد.

وی افزود: ما برای اینکه بتونیم پوشاکی را با قیمتی مناسب و حتی ارزان به بازار ارائه کنیم، باید در تولید، تبلیغ و عرضه، به درستی عمل کنیم. همچنین از طراحی مناسبی در تولیدات برخوردار باشیم تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

 

ساسان ضیایی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور

 

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بخش دیگری از موضوع مربوط به حوزه تجاری پوشاک است. اگر در این موضوع بخواهیم حمایت‌های وزارتخانه‌ای را درنظر بگیریم، به نظر می‌رسد بخشی از موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود و بخش دیگری از موضوع تولیدکنندگان است. عموم جامعه باید استقبالی را نسبت به تولیدات تولیدکنندگان داشته باشند تا آن تولیدکننده بتواند محصولش را به واسطه سوبسیدهای دولتی و با قیمت مناسب عرضه کند. همچنین کمک‌هایی باید به تولیدکننده صورت بگیرد تا تولیدکننده بتواند محصولش را به بهترین شکل ممکن عرضه کند.

ضیایی گفت: بخش دیگری از موضوع هم مربوط به فرهنگسازی می‌شود. گاهی اوقات ممکن است محصولی ارزان باشد اما مصرف کننده رغبتی به آن نشان ندهد. به معنای دیگر عرضه و تقاضا با یکدیگر برابری نداشته باشد. در بسیاری از مواقع لباس‌هایی با بهترین کیفیت درحال تولید است، اما مردم رغبت چندانی به خرید آن نشان نمی‌دهند و شاید به این دلیل باشد که دوست ندارند از سبک ایرانی استفاده کنند. عرضه بخش دیگری از ماجراست. دستگاه‌های مختلف اعم از وزارتخانه‌هایی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت تا شهرداری و استانداری‌ها باید بتوانند در بخش عرضه بسترهای لازم را آماده و مجهز کنند تا بتوانیم شاهد عرضه مناسبی از محصولات باشیم و مردم به راحتی بتوانند به محصولات دسترسی داشته باشند و از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به وضعیت جذب مخاطبان به پوشاک ایرانی اسلامی گفت: در نگاه کلی متوجه می‌شویم که باید بسیار در این حوزه کار کنیم. نهادینه سازی و تعمیق بخشیدن به باورهای مردم در حوزه عفاف و حجاب و پایش خانواده نیاز به برنامه ریزی دارد.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در شورای عمومی کشور اقدامات بسیار مؤثری را انجام دادیم، اقداماتی که زیربنایی بود. همچنین مصوبات مناسبی در حوزه پوشاک ایرانی و اسلامی داشتیم. در این مورد می‌توان به نامگذاری روزهای مختلف با عنوان «حجاب، کرامت، هویت»، «حجاب، عفاف، امنیت»، «حجاب، تفاهم اجتماعی، احترام به قانون»، «حجاب، هنر، رسانه»، «حجاب، سبک پوشش، لباس ایرانی»، «حجاب، خانواده، نوجوان» و «حجاب، مقاومت انتظار، سلامت اجتماعی» اشاره کرد. البته همه اقداماتی که انجام شده کافی نیست و باید در خصوص آن الگوسازی شود. بخشی از این کار برعهده رسانه است. به هرحال لباس موضوعی است که بحث فرهنگ را به دنبال خودش دارد و حتی خودش به عنوان یک رسانه عمل می‌کند یعنی علاوه بر انتقال فرهنگ می‌تواند در انتقال اندیشه هم مؤثر و نقش مهمی داشته باشد.

ضیایی در پایان گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا با ایجاد فرهنگ مناسب استفاده از پوشاک ایرانی اسلامی و حمایت از تولید این نوع پوشاک بتوانیم اتفاقات مهمی را در این عرصه رقم بزنیم.

منبع: مهر

خروج از نسخه موبایل