نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

770 هزار رایانه در جهان در دام حفره امنیتی سیمدا

به گزارش ایرنا از سی نت تاکنون گزارشهای متعددی از سراسر دنیا در مورد آلودگی رایانه ها به این بدافزار و از جمله از کشورهای آسیای جنوب شرق مانند سنگاپور به اینترپل رسیده است.

طبق گزارش منابع خبری اینترپل که در روزهای اخیر مرکزی در شهر لیون سنگاپور افتتاح کرده است در گزارشی اعلام کرده است : این اقدام در راستای تسهیل علمیات مقابله ای پلیس بین المللی با جرایم سایبری و هچنین تحقیق و پژوهش در زمینه خطرات و چالش های آنلاین و ظرفیت سازی برای مقابله با آن در عرصه فضای مجازی صورت گرفته است.

باگ یا حفره امنیتی سیمدا از جدیدترین بدافزارهایی است که در صورت نفوذ به یک رایانه ، جزئیات اطلاعات شخصی و محرمانه فرد به ویژه رمزهای بانکی و سایر اطلاعات مالی وی را به سرعت شناسایی و به سرقت می برد.

طبق این گزارش ، در حمله همزمان هکرها در روز 9 آوریل 2015،(چهار روز پیش) بسیاری از سرورها در کشورهای مختلف دنیا مانند آمریکا،هلند ، روسیه، لوگزامبورگ و لهستان آسیب دیدند.

در اینترپل بخشی به نام (the Interpol Global Complex for Innovation (ICGI فعال است که نخستین عملیات خود را برای مقابله با جرایم سایبری از ابتدای ماه جاری میلادی در سنگاپور آغاز کرد و اکنون 110 افسر متخصص از 50 کشور با این دفتر همکاری می کنند.

مقام های پلیس بین الملل همچنین روز یکشنبه هفته جاری به مسوولان بانک های ژاپنی هشدار دادند که ویروس جدیدی با امکان برداشت غیرقانونی پول از حساب بانک ها توسط سارقان بانک های ژاپنی را تهدید می کند.

این مقام های بین المللی اعلام کردند: نوع جدیدی از ویروس رایانه ای کشف شد که با حمله به سیستم رایانه ای بانک ها در کشورهای مختلف، به سارقان اجازه می دهد بدون نیاز به حساب بانکی از دستگاه های خودپرداز، پول برداشت کنند.

به گزارش اینترپل اینگونه حملات سایبری هنوز در ژاپن رخ نداده است، اما احتمالا در آینده نزدیک بانک های این کشور هدف حمله قرار خواهد گرفت. این سازمان از بانک های ژاپنی خواست تا پیش از این حمله، با انجام اقدامات پیشگیرانه، سیستم های امنیتی خود را مقاوم تر کنند.

«کاسپرسکی» روسی که در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت می کند، گزارش داد: این ویروس در 100 موسسه مالی در 30 کشور دنیا یافت شد و سارقان تاکنون توانسته اند با استفاده از این ویروس بیش از 100 میلیارد ین معادل 832 میلیون دلار به صورت غیر قانونی از خودپرداز ها برداشت کنند.
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل