نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دسترسی آنلاین به کلکسیون ذخایر میکروبی کشاورزی ممکن شد

به گزارش مهر، با راه اندازی تارنمای تخصصی کلکسیون ذخایر میکروبی کشاورزی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی زمینه ارتباط و دسترسی آنلاین به اطلاعات نمونه های ثبت شده در این کلکسیون تخصصی کشور فراهم شده است.

مریم هاشمی، رئیس بخش تحقیقات میکروبی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: کلکسیون تخصصی میکروارگانیسم‌های کشاورزی با توجه به اهمیت ذخایر میکروبی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از آنها در اقتصاد بخش کشاورزی و توسعه پایدار براساس شرح وظایف مندرج در اساسنامه پژوهشکده راه اندازی شده و از سال ۲۰۰۳ میلادی به عضویت فدراسیون بین‌المللی کلکسیون های میکروبی درآمده است.

وی عمده اهداف این کلکسیون را حفظ و نگهداری ذخایر میکروبی مورد استفاده در بخش کشاورزی، ارائه خدمات شناسایی مولکولی و تعیین ویژگی های بیوشیمیایی انواع میکروارگانیسم‌ها به پژوهشگران و توسعه روشهای کارآمد در حفظ ذخایر میکروبی عنوان کرد.

هاشمی توسعه زیرساخت های فیزیکی و تجهیزاتی و روش های جدید شناسایی موثر میکروارگانیسم‌ها و جداسازی، شناسایی و نگهداری انواع میکروارگانیسم‌های مورد استفاده در کشاورزی و صنایع وابسته با رعایت حقوق مالکیت معنوی و توسعه را از جمله دستاوردها و برنامه های جاری پژوهشکده در زمینه کلکسیون ذخایر میکروبی برشمرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل