نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مسوولیت بیش از 15 درصد شرکت های دانش بنیان برعهده بانوان است

سورنا ستاری امروز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های علمی پژوهشی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به حضور فعال بانوان در شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: امیدواریم این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی با اشاره به این که بیش از 50 درصد از دانشجویان دانشگاه های کشور را بانوان تشکیل می دهند، اظهارکرد: شرکت های دانش بنیان پایه دانش و اشتغال را فراهم می آورند که امیدواریم بانوان این سنگر را فتح و حضور موثرتری در آن داشته باشند.وی با بیان این که جسارت و جرات بانوان برای حضور در محیط های اقتصادی بیرون از خانه قابل تقدیر است، گفت: یکی از وظایف این مجموعه حمایت از استعدادهایی است که نمی توانند در عرصه های اقتصادی حضور موثر داشته باشند.

وی ضمن آمادگی این مجموعه از حمایت و پشتیبانی فعالیت های این قشر در جامعه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی کامل برای حمایت از دستاوردهای بانوان در حوزه های مختلف از جمله پژوهشی و تحقیقاتی دارد.

وی با اشاره به حضور موثر بانوان در عرصه های علمی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور گفت: اعطای جایزه یونسکو به بانوی ایرانی از جمله این موارد است و در تلاش هستیم اعطای جوایز علمی و پژوهشی داخلی و خارجی به بانوان افزایش یابد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل